کد خبر ۷۴۰۶۱ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۷
چهارشنبه پانزدهم خرداد عید فطر است/

اقامه نماز عید فطر در حرم حضرت معصومه(س) و بقاع شاخص استان قم/اعلام محدودیت های ترافیکی ويژه عيدفطر در قم

بنا به اعلام دفتر ستاد استهلال رهبر انقلاب اسلامی، چهارشنبه پانزدهم خرداد، اول ماه شوال و مصادف با عید سعید فطر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)،  بنا به اعلام دفتر ستاد استهلال رهبر انقلاب اسلامی، چهارشنبه پانزدهم خرداد، اول ماه شوال و مصادف با عید سعید فطر است.
حجت الاسلام موحدنژاد عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: ۱۰۰ گروه استهلال رصد ماه شوال را برعهده دارند و براساس نظرهای کارشناسی، غروب سه شنبه هلال ماه شوال رویت خواهد شد.

مراسم عید سعید فطر در قم، همزمان با سحرگاه روز عید، با قرائت دعای ندبه در ساعت6:30 صبح با نوای حاج عباس حیدرزاده در شبستان امام خمینی(ره) آغاز می شود، همچنین حجت الاسلام وحید پور نیز در ادامه به بیان احکام می پردازد.
نماز عید فطر نیز رأس ساعت 8 صبح به امامت آیت الله سید محمد سعیدی، نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها اقامه می گردد.
بر اساس اعلام مدیریت حرم مطهر، محل استقرار نمازگزاران در شبستان امام خمینی(ره)، صحن صاحب الزمان(عج)، رواق های بالاسر و ضلع شمالی مسجد اعظم ویژه آقایان و در صحن امام رضا(ع)، شبستان های مسجد اعظم و بالکن های شبستان امام خمینی(ره) ویژه خواهران در نظر گرفته شده است. در صحن جامع فاطمی، جواد الائمه و میدان آستانه نیز امکان نماز جماعت برای خواهران و برادران در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی اوقاف استان قم نیز از اقامه نیز از اقامه نماز عیدفطر با توجه به فرا رسیدن عید سعید فطر نماز عید در بقاع شاخص در استان قم اقامه خبر داد.
حجت‌الاسلام یوسف احمدی اظهار کرددر ناحیه یک اوقاف و امور خیریه شهرستان قم، آستان مقدس امامزادگان علی بن جعفر(ع) و شاه سید علی(ع)، مسجد جامع و مسجد خضر نبی(ع) و در ناحیه دو شهرستان قم نیز آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و محمد(ع)، جعفر شهید(ع)، سید معصوم(ع)، عبدالله قلعه چم و شاه جمال‌الدین(علهیم السلام) مکانی هستند که برای این امر در نظر گرفته شده‌اند.
احمدی با اشاره به اقامه نماز عید فطر در آستان مقدس امامزادگان زینب سلام الله علیها و هاشم علیه السلام بخش کهک عنوان کرد: حجت‌الاسلام میرمومنی امام جمعه بخش کهک در این مکان مقدس نماز عید فطر را اقامه می‌کند.

سرپرست پلیس راهور استان قم از محدودیت های ترافیکی ویژه عید سعید فطر خبر داد.
سرهنگ حسن قیصری در همین خصوص گفت: پليس راهور استان با استفاده از توان صد درصدی خود و با برنامه‌ريزي صحيح نسبت به برقراري نظم و امنيت ترافيكی، پاكسازي مسيرهاي منتهي به حرم مطهر و برقراري محدوديت عبور و مرور در صورت نياز در حوزه استحفاظي تا پايان مراسم نماز عيد سعيد فطر در مساجد و تکاياي سطح شهر اقدام خواهند کرد.
سرپرست پلیس راهور استان قم بیان کرد: محدوديت توقف وسايل نقليه از 2 ساعت قبل ازشروع نماز عيد فطر از "تقاطع عمار ياسر- آذر به سمت بازار "و بلعکس و نیز از سمت "تقاطع حجتيه بهار به سمت انتهاي بلوار بهار" است.
وی در پايان ازهمه رانندگان خواست تا همانند سنوات گذشته همکاري لازم را با پليس راهنمايي و رانندگي استان داشته باشند، همچنین برای پارک وسايل نقليه از پارکينگ هاي سطح شهر استفاده کرده و در صورت امکان جهت حضور درحرم مطهر با وسايل نقليه عمومي تردد کنند.
 
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com