کد خبر ۷۴۱۴۹ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۴

321 هکتار از مراتع قم طعمه حریق شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم گفت: در چهار روز تعطیلات آخر هفته گذشته سهل‌انگاری و عامل انسانی موجب شعله‌ور شدن ۳۲۱ هکتار از مراتع قم شد.

سید محمدتقی سجادی در گفت‌و‌گو با ایرنا، با بیان اینکه در سال جاری ۲۵ آتش‌سوزی در مراتع استان رقم خورده است، افزود: از این تعداد آتش‌سوزی، ۲۰ مورد مربوط به چهار روز تعطیلی آخر هفته گذشته
بوده است.
وی ادامه داد: دوآتش سوزی گسترده در مراتع استان طی چند روز گذشته در استان شاهد بودیم که با حضور و مشارکت اهالی منطقه و کارکنان منابع طبیعی اطفا شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل گرما و خشک شدن علفزارها، چالش بزرگ آتش سوزی در این مناطق را بطور چشمگیری افزایش داده است.
وی گفت: در ماه‌های تیر و مرداد نگرانی‌های بسیاری نسبت به تشدید آتش‌سوزی مراتع استان وجود دارد.
سجادی، استفاده از ظرفیت اهالی منطقه در اطفای حریق مراتع و منابع طبیعی را ضروری دانست و اظهار داشت: به منظور ساماندهی و مشارکت مردم در مواقع بحرانی به ویژه آتش‌سوزی گسترده در مراتع استان، ۱۰ قرارداد با جوامع ملی استان به امضا رسیده است، ضمن اینکه پنج قرارداد جدید نیز به زودی نهایی می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم گفت: بیشترین استعداد حریق مربوط به مراتع واقع در ارتفاعات مناطق ییلاقی و صعب‌العبور است که امکان حضور وسایل سنگین اطفای حریق و آتش‌نشانی وجود ندارد به همین دلیل استفاده از ظرفیت جوامع محلی مهم‌ترین اقدام برای کنترل آتش‌سوزی‌هاست.
وی ادامه داد: از مردم، گردشگران و روستاییان درخواست داریم از آتش‌زدن بوته‌ها و درختان جدا خودداری کنند.
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com