کد خبر ۷۴۱۵۰ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۴

حوادث کوتاه از کشور


      
      سرقت سیم برق
اراک- خبرنگار کیهان:  مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان مرکزی اعلام کرد: در پی درگیری باند سارقان سیم برق با ماموران پلیس، دو نفر از فرزندان اعضای باند سرقت خانوادگی بر اثر اصابت گلوله جان باختند. بر اساس این گزارش، در پی اعلام گزارش سرقت سیم برق در یکی از روستاهای شهرستان فراهان و متواری شدن سارقان به سمت شهرستان کمیجان، بلافاصله تمهیدات اجرایی پلیس برای متوقف نمودن خودرو سارقان آغاز شد. با شناسایی خودرو سارقان بلافاصله ماموران انتظامی به تعقیب آن پرداختند که سارقان بدون توجه به هشدارها و علائم بازدارنده با حرکات مخاطره‌آمیز و تیراندازی به سمت ماموران انتظامی و اهالی، از چند ایست بازرسی عبور کردند. ماموران انتظامی با مشاهده بی‌توجهی سارقان و تهدیدات ایجاد شده از سوی آنان برای دیگر شهروندان، با تیراندازی هوایی سعی در توقف خودرو داشتند که این انتظار عملی نشد، ماموران به ناچار با تیراندازی به سمت خودرو سارقان آنها را مجبور به توقف کردند. در این عملیات با توجه به تاریکی هوا و مشخص نبودن داخل خودرو، دو نفر از فرزندان اعضای این باند سرقت خانواده مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند و جان خود را از دست دادند. در این عملیات پنج سرنشین دیگر خودرو دستگیر شدند و یک قبضه کلت کمری، یک دستگاه شوکر به همراه ابزار‌آلات سرقت و چندین کلاف سیم‌های برق سرقت شده از آنها کشف شد.
قاچاق سوخت
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان خاش از کشف سوخت قاچاق و توقیف دو دستگاه کامیون سوخت‌کش خبر داد. سرهنگ ابراهیم کوچک‌زایی، گفت: ماموران پلیس آگاهی خاش هنگام گشت‌زنی‌ در سطح حوزه استحفاظی به دو کامیون سوخت‌کش مشکوک و برای بررسی بیشتر آنها را متوقف کردند.وی افزود: پس از اعلام دستور ایست، رانندگان در ابتدا توجهی به فرمان مأموران انتظامی نکردند، اما پلیس هر دو خودرو را مجبور به توقف کرد.وی اظهار داشت: ماموران انتظامی پس از متوقف کردن خودرو‌ها در بازرسی از آنها ۲۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق را کشف کردند.
جریمه گرانفروش
تبریز- خبرنگار کیهان: مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجانشرقی گفت: نمایندگی یک شرکت به دلیل گرانفروشی به جریمه نقدی محکوم شد.احمد یوزباشی افزود: مدیران این شرکت 70 تن خمیر مایه را با سود بیشتر از قیمت اصلی می‌فروختند.وی اضافه کرد: این نمایندگی به مبلغ 864 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
قاتل در دام
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی رضوانشهر از کشف جسد زنی ۴۰ساله در منطقه ییلاق جهانگیریه این شهرستان خبر داد.سرهنگ سید جعفر جوانمردی افزود: متهمان این زن را در خانه‌اش در  رشت با ضربات چاقو به قتل رساندند و بعد از انتقال جسد با خودروی برلیانس مقتوله به منطقه ییلاق جهانگیریه رضوانشهر، به استان آذربایجان غربی و کردستان متواری شدند.فرمانده انتظامی رضوانشهر، با بیان اینکه خودروی برلیانس مقتوله در مخفیگاه قاتلان کشف شد، تصریح کرد: دو متهم به قتل۳۰ و۳۱ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
مرگ موتورسوار
همدان- خبرنگار کیهان: مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان از مرگ یک موتورسوار در همدان خبر داد.علی‌احسان صالح، گفت: یکدستگاه نیسان با بار فنس در جاده ملایر- همدان در حال عبور بوده که به علت عدم مهار مناسب فنس‌ها در نزدیکی آبشینه فنس‌ها از وانت در جاده رها شده و بر روی یک موتورسوار افتاد.وی افزود: بعد از اصابت فنس‌ها با این جوان، او با موتور زمین خورده و دچار جراحت و خونریزی شده و به بیمارستان بعثت همدان انتقال ‌که بعد از دو روز درگذشت.
کالای قاچاق
قزوین- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان از کشف مقادیری کالای قاچاق خارجی و توقیف یک دستگاه کامیون در یک عملیات پلیسی در قزوین خبر داد.سرهنگ مهدی حاجیان با ‌اشاره به اینکه محموله از استان‌های جنوبی کشور به یکی از استان‌های شمالی کشور بارگیری شده بود عنوان داشت: در بازرسی ماموران از خودرو تعداد 452 عدد انواع کیف زنانه، دو هزارو 904 جفت انواع کفش و کتانی و 107 ثوب البسه و یک دستگاه جارو برقی خارجی قاچاق کشف شد.وی تصریح کرد: ارزش تقریبی کالای کشف شده هفت میلیارد ریال از سوی کارشناسان برآورد شده است.
رفع تصرف از اراضی
سرویس شهرستان‌ها: رئیس ‌پلیس آگاهی استان هرمزگان از رفع تصرف حدود 37 هزار متر مربع از اراضی ملی توسط اداره مبارزه به جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان خبر داد. سرهنگ «عبدالمجید کرمی» گفت: در بررسی این پرونده و پس از جمع‌آوری مستندات و هماهنگی با مراجع قضائی، مشخص شد 37 هزار متر مربع از اراضی ملی تصرف و در آن محل یک کارگاه احداث شده است.وی ارزش ریالی اراضی تصرف شده را 300 میلیارد ریال عنوان کرده و افزود: فرد متصرف به پلیس آگاهی احضار و به دلیل نداشتن مدارک و اسنادی مبنی بر اثبات مالکیت، به جرم خود اعتراف کرد که با تشکیل پرونده  به مراجع قضائی معرفی شد.
مرگ در رودخانه
دزفول- باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس ‌مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دزفول گفت: در روستای شهید بهشتی از توابع بخش چغامیش دزفول یک نوجوان 16 ساله در رودخانه دز غرق شد.سید محمد محمودی‌نژاد تصریح کرد: این نوجوان توسط ماموران اورژانس به بیمارستان دزفول منتقل شد، ولی احیای قلبی و اقدامات پزشکی ناموفق بود و وی جان باخت.به گفته اهالی، این نوجوان که یک چوپان بوده هنگام آبتنی گاومیش‌ها وارد آب رودخانه شده که توانایی خروج نداشته و دچار حادثه شد.
صاعقه جان 2 نفر را گرفت
کرمانشاه- ایسنا: فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از جان باختن دو نفر بر اثر اصابت صاعقه در روستاهای این شهرستان و تلف شدن شش رأس گوسفند خبر داد.
سرهنگ «حسین براری» اظهار داشت: یکی از افرادی که جان خود را بر اثر اصابت صاعقه از دست داد، جوانی ۳۰ ساله در روستای «چقانرگس» بود که حین چرای گوسفندان دچار حادثه شد.وی ادامه داد: فرد دیگری که بر اثر رعد و برق فوت کرد خانمی ۷۰ ساله و اهل روستای «چغاکلبعلی» بود که در زمین کشاورزی صاعقه به او اصابت کرد و حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.
واژگونی خودرو
قم- خبرگزاری صدا و سیما: معاون اورژانس قم گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه سواری در این شهرستان راننده خودرو کشته شد.
فراهانی، افزود: بر اثر واژگونی یک دستگاه سواری پژو 405 در بلوار مرجعیت قم راننده خانم 25 ساله خودرو کشته شد.
سرهنگ عرب سرپرست پلیس راهور شهرستان قم علت حادثه را سرعت غیرمجاز و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تجاوز از سرعت مجاز اعلام کرد.
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com