کد خبر ۷۴۱۷۳ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۷
فرماندارقم عنوان کرد؛

مراکز بهداشتی و درمانی کنترل فشار خون را در دستور کار خود قرار داده اند

حیدری گفت:مراکز بهداشتی و درمانی نیز به عنوان متولیان سلامت مردم، باتوجه به حساسیت این موضوع و تلفاتی که سالانه این بیماری از مردم می‌گیرد،کنترل فشار خون را در دستور کار خود قرار داده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، مرتضی حیدری فرماندار قم در رابطه با لزوم تشکیل بسیج همگانی کنترل فشارخون در کشور،گفت:طبق بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان مربوطه، بیماری‌هایی همچون دیابت و فشار خون،سالانه موجب تلفات زیادی می‌شود.

فرماندار قم تصریح کرد: مراکز بهداشتی و درمانی نیز به عنوان متولیان سلامت مردم، باتوجه به حساسیت این موضوع و تلفاتی که سالانه این بیماری از مردم می‌گیرد، "کنترل فشار خون" را در دستور کار خود قرار داده اند.

وی اضافه کرد: متاسفانه افراد نیز به دلیل عدم توجه به تست‌های مربوط به این بیماری ها، نسبت به آن آگاهی نداشته و در معرض سکته‌های قلبی و مغزی قرار می‌گیرند و در نتیجه گاهی یک خانواده به دلیل عدم پیشگیری از این بیماری، متلاشی می‌شود.

حیدری تاکید کرد: با شروع این طرح ۱۰ روزه، افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی مربوطه، نسبت به آگاهی از میزان فشار خون، پیشگیری و یا کنترل آن اقدام کنند تا از تلفات سالانه این بیماری در کشور، جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه مراجعه به مراکز درمانی و انجام این معاینه پزشکی، هیچ هزینه و وقت زیادی را از افراد نمی‌گیرد، عنوان کرد: من خودم در این طرح شرکت کرده و تاکید می‌کنم تا مردم این مسئله را جدی بگیرند، چراکه طرح "کنترل فشار خون" جهت تضمین سلامت مردم شکل گرفته است.

فرماندار قم در پایان گفت: با توجه به اینکه، اکنون در ابتدای شروع این طرح قرار گرفتیم، نمی‌توان میزان مشارکت مردم را برآورد کرد، اما امیدواریم تا شاهد مشارکت حداکثری مردم در طرح "بسیج کنترل فشار خون" باشیم.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com