کد خبر ۷۴۱۸۱ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۶

ذوالنوری: آقای روحانی! اگر می‌توانید یک ماه مانند سایر مردم زندگی کنید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: آقای رئیس جمهور شما وعده داده بودید که با مردم صادقانه رفتار کنید و بدانید که تعداد اساتید، کارمندان و شاگردان وزارت آموزش و پرورش حدود ۱۶ میلیون نفر و جمعیتی بیشتر از جمعیت برخی از کشورهای اروپایی است.

وی افزود: بر این اساس و به نظر شما آیا مردم این استدلال را می‌پذیرند که وزیر چنین وزارتخانه گسترده‌ای به احتمال نسیه نماینده شدن، نقدِ چنین وزارتخانه‌ای را رها کند و کاندیدا شود!؟

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: آقای رئیس جمهور آیا موافقت شما با استعفای وزیر آموزش و پرورش مشابه وزرای دیگر است؟

ذوالنور خاطرنشان کرد: آقای روحانی آیا فکر نمی‌کنید که مردم نون گندم خورده‌اند و می‌دانند که این وزیر چقدر برای آنان در زمینه رتبه بندی فرهنگیان، حل مشکلات معیشتی آنان و مشکلات حقوقی معلمان تلاش کرد.

وی اظهار داشت: معوقات یک ساله فرهنگیان به بیش از ۱۰ هزار میلیارد رسیده است و همچنین برخی از فرهنگیان خرید خدمت هستند و در نقاط دورافتاده با حقوق کمتر از حقوق وزارت کار فعالیت می‌کنند و متأسفانه دولت برای حل مشکلات این افراد قدمی برنداشته است.

ذوالنور افزود: حق التدریسی‌ها و خرید خدمتی‌ها زندگیشان را با این وعده‌ها گذاشته‌اند و سوال ما این است که چرا دولت برای حل مشکلات این وزارتخانه کمکی نمی‌کند؟

وی گفت: زندگی ابعاد مختلفی دارد که یک مورد آن خورد و خوراک آن است و خوب است که رئیس جمهور به مردم اعلام کند که یک ماه می‌خواهد مثل آنان زندگی و خورد و خوراک داشته باشد تا ببینیم که می‌تواند یک ماه دوام بیاورد.

نماینده مردم قم در مجلس خطاب به رئیس جمهور، اظهار داشت: آقای روحانی مشکلات کشور راه حل دارد و مشکلات را گردن بی اختیاری خود نگذارید چرا که در طول تاریخ انقلاب، گسترده‌ترین اختیارات را شما داشتید و چرا فرافکنی می‌کنید و مشکلات را پای ناکارآمدی نظام و انقلاب می‌گذارد؟

وی تاکید کرد: هر جا انقلاب وارد شد شاهد پیشرفت کشور در زمینه‌هایی چون سلول‌های بنیادین، فناوری‌های جدید، شبیه سازی های ژنتیکی، صنایع دفاعی، هسته‌ای و موشکی بودیم به گونه‌ای که تحیر دشمن و دوست را به همراه داشت.

ذوالنور با بیان اینکه در مقابل، هر جا روحیه ضعف و سستی، سوءمدیریت و فاصله از ارزش‌ها و انقلاب در کشور حاکم شد، شاهد خرابه‌ها و ویرانه‌ها شدیم، گفت: امروز رئیس جمهور باید بداند که راه حل مشکلات مردم از خودگذشتگی، ایثار و مدیریت جهادی است و اگر وی یک ماه با روحیه جهادی کار کند، قطعاً بسیاری از مشکلات کشور حل و فصل می‌شود.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com