کد خبر ۷۴۱۸۸ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۱۶

ورودی‌های شهر قم ساماندهی می‌شود

در نود و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم نسبت به ساماندهی ورودی‌های شهر قم تاکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، نود و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر به ریاست عبدالله جلالی و در غیاب سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

 رئیس شورای شهر قم در این جلسه، با اشاره به اهمیت صنایع دستی در اقتصاد مقاومتی و بهبود وضعیت معیشت خانوارهای قمی، اظهار داشت: باید توجه بیشتری به مبحث صنایع‌دستی در شهر قم شود.

عبدالله جلالی افزود: متأسفانه نسبت به معرفی و رونق صنایع‌دستی در شهر قم توجه خاصی نمی‌شود در حالی‌ که ظرفیت‌های موجود در بین هنرمندان قمی بسیار قابل‌ توجه است.

رئیس شورای شهر قم تاکید کرد: برای رونق صنایع‌ دستی در قم باید بازارچه‌ای دائمی برای آن ایجاد شود تا بستر معرفی محصولات شهر قم فراهم شود، در حال حاضر تحرکی برای ارتقای این صنعت در بین مسئولان مشاهده نمی‌شود.

جلالی با اشاره به معضل ورودی‌های شهر قم تصریح کرد: ساماندهی تمام ورودی‌های اصلی شهر قم امسال در برنامه‌های شهرداری قرارگرفته و به قدرت قابل‌توجهی دنبال می‌شود.

وی تاکید کرد: ساماندهی و بهسازی ورودی قم از سمت جعفریه مراحل اجرایی خود را آغاز کرده و در زمان‌بندی تعریف‌شده به مرحله اجرا خواهد رسید، همچنین امر ساماندهی بوستان جوان نیز در دستور کار بوده و شهرداری به دنبال جذب سرمایه‌گذاران برای تقویت و بهبود وضعیت تفریحی آن است.

رئیس شورای شهر قم گفت: شهربازی الغدیر به‌عنوان بزرگ‌ترین شهربازی قم نیز وضعیت مطلوبی ازنظر عمرانی داشته و بخشی از وسایل بازی نصب‌شده است، این پروژه بزرگ و تفریحی شهر قم نیز بعد از اتمام فعالیت عمرانی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

200 اتوبوس از رده خارج‌شده در سطح قم تردد می‌کنند

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم نیز در این جلسه تاکید کرد:  در حال حاضر 200 اتوبوس و مینی‌بوس سند آزاد که بیش از 10 سال از مدت فعالیت آن‌ها گذشته در سطح شهر قم تردد می‌کنند.

عباس ذاکریان ادامه داد: این 200 دستگاه اتوبوس با هماهنگی‌های صورت گرفته با بخش خصوصی ساماندهی شده و وضعیت معاینه فنی آن‌ها مورد نظارت و پایش قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به وضعیت این قبیل از اتوبوس‌های درون‌شهری قم ابراز کرد: مینی‌بوس و اتوبوس‌های درون‌شهری که بتوانند استاندارهای زیست‌محیطی لازم را کسب کنند مدت فعالیت‌های درون‌شهری آن‌ها دو سال دیگر تمدید می‌شود.

نایب‌ رئیس شورای شهر قم نیز در بخشی از این جلسه تاکید کرد: مینی‌بوس و اتوبوس‌های سند آزاد موجود در شهر قم از نظر آلایندگی و آلودگی وضعیت بسیار نامناسبی دارند.

حسن بختیاری ادامه داد: ساماندهی اتوبوس و مینی‌بوس‌های سند آزاد باید به‌وسیله شرکت‌های خصوصی انجام‌ گرفته و هزینه اضافی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری قم تحمیل نکند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نظارت درستی بر تردد این قبیل از اتوبوس‌ها در شهر قم صورت نمی‌گیرد، طرح ساماندهی مینی‌بوس و اتوبوس‌های سند آزاد با همکاری راهور قم عملیاتی خواهد شد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com