کد خبر ۷۴۲۰۲ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۳

آیت‌الله مکارم شیرازی به بسیج ملی کنترل فشار خون پیوست/ همه فشار خون خود را بررسی کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، طرح بسیح ملی کنترل فشار خون که در راستای سلامت جامعه گام بر می دارد از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پرشکی طراحی شده است که طی آن همه مردم ایران با ثبت فشار خون خود، در راستای پیشگیری از بیماری ها تلاش می کنند.

با توجه به اینکه اغلب بیماری های کلیوی و سکته های مغزی و قلبی مربوط به بیماری فشار خون بالا است این طرح می تواند در راستای، آگاه سازی مردم از این بیماری موثر و در زمینه پیشگیری مبادرت داشته باشد.

آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، امروز (سه شنبه 21 خرداد) در این طرح شرکت و فشار خون ایشان توسط دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، مورد بررسی قرار گرفت.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی فشار خون گفت: این طرح بسیار خوب است که یک بسیج عمومی راه اندازی شده است و فشار خون کنترل می شود، چرا که می تواند در زمینه پیشگیری بیماری ها موثر باشد.

وی پس از آن گفت: بهترین راه در مسائل طب، پیشگیری است، هم هزینه آن و هم مشکلات آن کمتر است و پیشگیری موجب می شود تا دیگر آن داروها و آثار و منفی نیز در وجود انسان به وجود نیاید.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: مردم باید استقبال کنند، چون بسیاری گرفتار بیماری فشار خون هستند و نمی دانند و زمانی ممکن است بدانند که کار از کار گذشته است.

وی با بیان اینکه بسیج ملی فشار خون یک طرح فراگیر و بدون دردسر است گفت: بررسی و کنترل فشار خون، کار بسیار ساده و بدون زمان بری است و امیدوارم که مردم قدر این برنامه را دانسته و استقبال کنند و پیش از آنکه مراکز بهداشتی به سراغ مردم بروید، آنها به سراغ این مراکز آمده و در تمام کشور برنامه با استقبال دنبال شود.

این مرجع تقلید گفت: اجرای این طرح موجب می شود که تلفات کم شده و هزینه های پزشکی پایین آمده و مردم از سلامت کامل، برخوردار شوند که به سهم خودم از اجرای این طرح قدردانی می کنم.


این طرح تا 15 تیرماه در سراسر کشور اجرایی می شود و هموطنان می توانند با مراجعه به مراکز و پایگاه های بهداشتی نسبت به ثبت فشار خون خود به صورت رایگان اقدام کنند

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com