کد خبر ۷۴۲۱۲ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۳۶

سفر داور بين‌المللي تكواندو قم به اروپا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، مسابقات آزاد تکواندو قهرمانی جهان هفته آینده در کشور اروپایی لوگزامبورگ برگزار می‌شود، رقابت‌هایی که یکی از میادین بسیار مهم برای مدعیان کسب سهمیه مهمترین رویداد ورزشی سال 2020 جهان یعنی بازی‌های المپیک توکیو به شمار می‌رود.

تکواندوکاران شرکت کننده در این تورنمنت بر اساس رتبه‌ای که در رده‌بندی هر وزن کسب می‌کنند، بر امتیازات خود در راه کسب سهمیه المپیک خواهند افزود، به همین دلیل مسابقات آزاد قهرمانی جهان از اهمیت بالایی برخوردار است و داوران مطرح و با سابقه این رشته قضاوت آن را انجام می‌دهند.

یکی از داورانی که به این مسابقات اعزام شده و به قضاوت مسابقات می‌پردازد، سلیمان قلی‌زاده داور بین‌المللی تکواندوی قم است که بعد از تجربه قضاوت در یک رقابت برون‌مرزی سال 2018 در کشور قبرس، برای دومین بار فرصت داوری در یکی از میادین مهم تکواندو دنیا را به دست می‌آورد.

داور بین‌المللی تکواندو استان قم پیش از اعزام به این مسابقات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تصریح کرد: برای تامین هزینه بلیط رفت و برگشت به کشور لوگزامبورگ از جیب شخصی خودم به مبلغ ۱۲ میلیون تومان هزینه کرده‌ام و برای دومین بار عازم رقابت‌هایی در سطح بین‌المللی هستم.

سلیمان قلی‌زاده که تنها داور ایرانی حاضر در این مسابقات محسوب می‌شود با تقدیر از عملکرد هیات تکواندو استان قم در حمایت از داوران این رشته، در ادامه بیان کرد: البته بابت قضاوت در این رقابت‌ها مبلغی را به عنوان دستمزد دریافت می‌کنم که بخشی از هزینه‌های شخصی‌ام را جبران می‌کند.

وی در پایان راجع به اینکه چرا تکواندو قم در لیگ برتر بزرگسالان ایران نماینده‌ای دارد، تصریح کرد: این موضوع به دلیل مشکلات مالی و نبود اسپانسر است و الّا تکواندو قم در رده‌های سنی پایه هم در لیگ باشگاه‌های کشور حاضر است و هم اینکه به خوبی روی استعدادها و نخبه‌های این رشته سرمایه‌گذاری کرده و نتیجه می‌گیرد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com