کد خبر ۷۴۳۱۱ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۸
مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم عنوان کرد؛

مخاطب شناسی یکی از مهمترین وظایف رسانه است

حجت الاسلام لطفی نیاسر گفت:مخاطب شناسی یکی از مهمترین وظایف رسانه است که در بخش برون مرزی مرکز قم تلاش می‌شود تا از کارشناسان خبره و بومی و آشنا به دغدغه‌های محیط مخاطب استفاده شود تا امر انتقال پیام به بهترین نحو صورت گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)،  دکتر دبیری مهر مدیرکل ارزیابی و نظارت خبر و برنامه‌های برون‌مرزی سازمان صدا وسیما ضمن بازدید از مدیریت برون‌مرزی مرکزقم از فعالیت‌های این بخش به ویژه رادیو برون مرزی تقدیر و اظهار امیدواری کرد تعامل بین اداره کل ارزیابی و نظارت و برنامه سازان این رادیو در سطوح مختلف ادامه یابد.

وی توجه به محیط مخاطبان برنامه‌های برون مرزی را حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: محتوای پدافندی شامل مقابله با اسلام هراسی، مقابله با ایران هراسی، پاسخ به شبهات و تبلیغات منفی و محتوای آفندی شامل معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی با محوریت اندیشه‌های شهید مطهری، امام خمینی و مقام معظم رهبری از جمله مواردی است که در برنامه سازی برون مرزی در اولویت قرار دارد.

وی تبیین مواضع درست انقلاب و نیز پرداختن به مطالبی که جریان‌های اصلی غرب سعی در سانسور آن دارند مانند نارسایی‌های جوامع غربی و یا بحث محور مقاومت باید مورد توجه برنامه سازان رادیو برون مرزی قرار بگیرد.

حجت الاسلام لطفی نیاسر مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم نیز پس از معرفی فعالیت‌های مدیریت برون مرزی صدا و سیمای مرکز قم و ظرفیت‌ها و قابلیت‌های آن گفت: حدود ۹۰ ملیت مختلف در قم ومدارس علمیه شهر قم مشغول به تحصیل اند و شهر مقدس قم به لحاظ محتوای دینی دارای ظرفیت‌های بسیاری می‌باشد.

وی افزود: مخاطب شناسی یکی از مهمترین وظایف رسانه است که در بخش برون مرزی مرکز قم تلاش می‌شود تا از کارشناسان خبره و بومی و آشنا به دغدغه‌های محیط مخاطب استفاده شود تا امر انتقال پیام به بهترین نحو صورت گیرد.

حجت الاسلام لطفی نیاسر تاکید کرد: یکی از مهمترین مواردی که امروز باید به آن توجه داشت استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و محیط اینترنت است و در این راستا رادیو برون مرزی باید به سمت تولیدات چند رسانه‌ای حرکت کند.

گفتنی است مرکز قم به ۸ زبان زنده دنیا و برای ۹ شبکه رادیویی و تلویزیونی برون مرزی برنامه تولید می‌کند که عمده مباحث آن مذهبی است.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com