کد خبر ۷۴۳۳۰ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۱

شهرک شیلات در طغرود اخداث می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، عباس پورمیدانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری در استان قم اظهار کرد: در حدود 20 هزار هکتار از اراضی زراعی استان از سامانه‌های نوین آبیاری استفاده و هر سال حدود چهار تا پنج هزار هکتار به مساحت این اراضی دارای سامانه‌های نوین آبیاری در استان قم اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: به صورت واقعی باید به محدودیت‌های منابع آب در استان قم توجه کنیم و به همین دلیل ایجاد و توسعه واحد کشاورزی و دامداری جدید در استان با تعریف منابع آب جدید توجیه ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: محصول پسته کم آب بر است و به همین دلیل مساحت باغ‌های آن در استان از دو هزار هکتار به 12 هزار هکتار رسید، همچنین مساحت اراضی گل محمدی در استان قم افزایش پیدا کرد و از چند ده هکتار به 400 هکتار رسید. گونه‌هایی همچون پسته و گل محمدی مصرف آب کمی دارند و اشتغال و ارزش اقتصادی این محصولات بالا است.

پورمیدانی با اشاره به شهرک شیلات طغرود اظهار کرد: پس از فراهم آمدن مقدمات ساخت این شهرک، در سال جاری شاهد کلنگ زنی آن خواهیم بود و ساخت شهرک، اولویت کار سازمان جهاد کشاورزی استان قم است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های کلان ما تولید ماهی تیلاپیا در استان قم است و تولید این ماهی خطری برای استان ندارد، ماهی تیلاپیا در همه جا تولید و مصرف می‌شود.

پروژه‌ای که از سال 95 به اینور، هر سال مردم وعده افتتاح و بهره برداری این شهرک را از زبان مسیولین سازمان جهاد کشاورزی قم می شنوند.

درهمین زمینه بخوانید: ساخت نخستین شهرک شیلاتی ماهیان زینتی کشور، وعده ای که جهاد کشاورزی قم هر سال تکرار می کند

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com