کد خبر ۷۴۳۳۱ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۴
رئیس جهاد دانشگاهی قم عنوان کرد؛

راه اندازی سامانه گردشگری سلامت در قم

حیدری گفت:طرح سامانه گردشگری سلامت استان قم درستاد اقتصاد مقاومتی به تصویب رسید و بنا شد تاطرح در سامانه نیپا که به منظور پایش و بررسی رح‌های اقتصادی کشور راه‌اندازی شده است،ثبت شود و سپس مراحل اجرایی آغاز شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)،  دکتر محمد حیدری رئیس جهاددانشگاهی قم از راه‌اندازی سامانه گردشگری سلامت استان قم گفت: در سال رونق تولید و با توجه به اولویت قرار گرفتن طرح‌هایی که بازدهی اقتصادی مناسبی دارند، جهاد دانشگاهی طرح سامانه گردشگری سلامت را در ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم ارائه کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی قم بیان کرد:استان قم در بخش درمانی و سلامت ظرفیت بالا و بسیار خوبی را دارد و مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم نمونه‌ای از آن است؛ همچنین با توجه به هزینه پایین درمان و حضور تعداد زیادی از زائران خارجی در استان قم، می‌توان با راه‌اندازی سامانه گردشگری سلامت و لینک شدن اطلاعات بخش‌های مختلف با یکدیگر، بستر بسیار خوب اقتصادی را در استان قم مهیا کرد.

وی افزود: طرح سامانه گردشگری سلامت استان قم در ستاد اقتصاد مقاومتی به تصویب رسید و بنا شد تا طرح در سامانه نیپا که به منظور پایش و بررسی رح‌های اقتصادی کشور راه‌اندازی شده است، ثبت شود و سپس مراحل اجرایی آغاز شود.

وی ادامه داد: راه‌اندازی سامانه گردشگری سلامت، باعث رونق مراکز درمانی و ایجاد اشتغال مناسب برای جوانان استان می‌شود و از طرف دیگر نیز، گردش مالی مناسبی را هم برای استان قم ایجاد می‌کند.

حیدری گفت: برای ایجاد سامانه جامع، نیاز است تا همه بخش‌ها و دستگاه‌ها از جمله بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، داروخانه‌ها و هتل‌ها، اطلاعات خود را در سامانه ثبت کنند و این اطلاعات با یکدیگر لینک شوند تا مراجعه کنندگان بتوانند با تمامی خدمات در استان قم آشنا شوند.

وی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی این آمادگی و پتانسیل را دارد تا این سامانه را ایجاد کند و سپس بخش‌های مختلف به بارگذاری اطلاعات خود اقدام کنند.

 

برچسب ها :قم قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com