کد خبر ۷۴۴۱۴ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۴

آب تخصیصی از سرشاخه‌های دز کفاف آب مصرفی در قم را نمی‌دهد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه سهمیه استان قم از سرشاخه‌های دز 100 میلیون مترمکعب آب است، گفت: با شرایط فعلی مصرف امسال نیاز به بیش از 125 میلیون مترمکعب آب داریم که باید این تفاوت از منابع چاه‌های زیرزمینی تأمین شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، علی جان صادق‌پور امروز در دیدار با آیت‌الله سعیدی که در سالن جلسات حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به افزایش مصرف آب همزمان با فرارسیدن فصل تابستان اظهار داشت: در صورت عدم صرفه‌جویی مناسب در زمینه برق با توجه به گرمی هوا و افزایش مصرف برق باید شاهد افزایش خاموشی‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه صرفه‌جویی سبب کاهش خاموشی‌ها می‌شود، ابراز کرد: بیش از 500 هزار اشتراک آب در قم وجود دارد و 95 درصد آب قم از خارج از استان تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم ادامه داد: جمعیت شهری قم از آب شرب مناسب برخوردار هستند و ما در سال گذشته بیش از 117 میلیون مترمکعب آب به شهرها و روستاهای استان قم رسانده‌ایم.

وی با اشاره به افزایش 11 درصدی مصرف آب در قم خاطرنشان کرد: در طی سه ماه ابتدایی سال جاری مصرف آب در قم نسبت به همین دوره در سال گذشته با 11 درصد روبرو شده است که در صورت ادامه‌دار بودن این وضعیت کیفیت آب شرب با کاهش روبرو خواهد شد.

صادق‌پور با بیان اینکه سهمیه استان قم از سرشاخه‌های دز 100 میلیون مترمکعب آب است، اضافه کرد: با شرایط فعلی مصرف امسال نیاز به بیش از 125 میلیون مترمکعب آب داریم که باید این تفاوت از منابع چاه‌های زیرزمینی تأمین شود.

وی صرفه‌جویی در مصرف آب را مهم‌ترین و بهترین راهکار برای عبور از شرایط بحرانی کم‌آبی در استان است، اظهار داشت: با ادامه مصرف فعلی در سال 1407 وضعیت منابع آبی زیرزمینی استان قم در شرایط بحرانی قرار می‌گیرد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com