کد خبر ۷۴۴۳۱ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۸

توسعه کشت گلخانه‌ای اولویت نخست استان قم است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: اولویت نخست استان در بخش کشاورزی توسعه کشت گلخانه‌ای به دلیل توجیه‌پذیری ویژه آن از نظر بهره‌وری نهاده‌ها، ایجاد اشتغال و ارزش‌افزوده قابل‌قبول فعالیت‌های ناشی از آن است.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، عباس پورمیدانی شامگاه دوشنبه در صدمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد اظهار داشت: در استان قم 7 برابر بیشتر از نیاز شهروندان گوشت تولید می‌شود.

وی افزود: برخی گونه‌های گیاهی که متناسب با اقلیم قم نیست باید با تعامل و همکاری بین دستگاه‌های متولی ساماندهی شده و از توسعه و کاشت بیشتر آن‌ها خودداری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم تاکید کرد: برای پایداری در تولید محصولات کشاورزی باید بهره‌وری نهاده‌های تولیدی در استان افزایش پیدا کند، با افزایش بهره‌وری نهاده‌های کشاورزی راندمان تولید بالاتر رفته و ارزش‌افزوده بیشتر نصیب فعالان می‌شود.

پورمیدانی خاطرنشان کرد: اولویت نخست استان در بخش کشاورزی توسعه کشت گلخانه‌ای به دلیل توجیه‌پذیری ویژه آن از نظر بهره‌وری نهاده‌ها، ایجاد اشتغال و ارزش‌افزوده قابل‌قبول فعالیت‌های ناشی از آن است.

بیش از 5 میلیارد تومان طرح تولیدی، اقتصادی، گلخانه‌ای در ملایر افتتاح شدافزایش 6 برابری تعداد گلخانه‌های خراسان رضوی در دستور کار قرار دارد120 هکتار گلخانه در قم احداث می‌شود

وی تصریح کرد: برای صرفه‌جویی در مصرف آب، روش‌های نوین آبیاری در استان دنبال می‌شود، سال 97، 4 هزار هکتار از اراضی زارعی استان تحت پوشش آبیاری‌های تحت‌فشار و مکانیزه قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به وضعیت امنیت غذایی استان ادامه داد: پیش‌نیازهای استان در رابطه با نهاده‌های مرتبط بادام و طیور به‌صورت کامل تأمین‌ شده و استان قم امسال کمبودی در هیچ‌ کدام از محصولات غذایی نخواهد داشت.

پورمیدانی ادامه داد: در رابطه با گندم نیز به حد مورد نیاز گندم خریداری و بخش مهمی از آن‌ها با انتقال به سیلوهای استان در حال ذخیره‌سازی است، در زمینه دامداری‌ها باید گفت که ساختار این مجتمع‌های تولیدی به‌هیچ‌ عنوان مطلوب و قابل‌ قبول نیست و همین مسئله عاملی در انتقال و شیوع بیماری‌های مختلف شده است.

وی خطر ریزگردها را گوشزد کرد و یادآور شد: خطر ریزگردها در قم یک تهدید واقعی در زمینه امنیت بوده و باید جدی گرفته شود، توسعه فضای سبز و حفظ مراتع از مهم‌ترین پیش‌نیازهای مدیریت ریزگردها است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com