کد خبر ۷۴۴۴۳ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۵

«بوروکراسی» قفس آهنین سرمایه‌گذاری در شهرداری قم است

در صدمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم از بروکراسی‌های اداری به‌عنوان مهم‌ترین مانع در سرمایه‌گذاری ورود بخش خصوصی در مسیر توسعه و پیشرفت قم یاد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، صدمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم شامگاه دوشنبه به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قم در این جلسه اظهار داشت: بلوار پیامبر اعظم(ص) از جمله طرح‌های عمرانی قم بوده که در هماهنگی کامل با طرح تفصیلی و مصوبات کمیسیون ماده 5 است و قاعدتاً نباید هیچ‌گونه مشکلی در رابطه با سرمایه‌گذاری در آن احساس شود.

محسن رنجبر تصریح کرد: از سال‌های گذشته برای 107 بلوک بلوار پیامبر اعظم(ص) مجوزهای لازم از شورای عالی معماری و شهرسازی کشور و همچنین کمیسیون ماده 5 استانداری اخذشده است.

وی با انتقاد از روح بوروکراسی حاکم بر شهرداری گفت: بروکراسی در شهرداری قم بیداد می‌کند، بسیاری از مصوبات سرمایه‌گذاری شورای شهر قم به دلیل مشکلات بوروکراسی به نتیجه مطلوب و مورد انتظار خود نمی‌رسند.

رنجبر ادامه داد: برای توسعه شهر قم باید روند طولانی و آزاردهنده بوروکراسی‌های موجود را حذف و از بخش خصوصی حمایت لازم صورت بگیرد، بوروکراسی به قفس آهنین سرمایه‌گذاری در شهر قم تبدیل‌شده است.

ریزگرد خطری که باید جدی گرفته شود

نایب‌ رئیس شورای شهر قم نیز در بخشی از این جلسه، بیان کرد: بخش مهمی از مساحت قم کانون و تولیدکننده ریز گرد در بخش مرکزی کشور بوده و باید طرح‌های توسعه فضای سبز و حفظ مراتع به‌صورت جدی در آن‌ها دنبال شود.

حسن بختیاری عنوان کرد: شهرداری قم برای مبارزه با معضل ریز گردها آماده هرگونه همکاری با سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان است.

وی تاکید کرد: بخشی از انهار کشاورزی که از محدوده داخل شهر قم عبور می‌کند ساماندهی شده اما بخش دیگری از آن‌ها همچنان مانند گذشته وضعیت مطلوبی ندارند و باید با تعامل با جهاد کشاورزی استان روند ساماندهی آن‌ها دنبال شود.

بوستان جوان قم توسعه پیدا می‌کند

رئیس شورای شهر قم نیز در ادامه این جلسه، گفت: روند سرمایه‌گذاری در شهر قم نباید با برخی نگاه‌های بخشی شورای معماری و شهرسازی کشور متوقف شود، بلوار پیامبر اعظم(ص) ظرفیت بزرگ سرمایه‌گذاری استان است.

عبدالله جلالی خاطرنشان کرد: بوستان جوان با توجه به وسعت و امکاناتی که دارد هنوز مورداستفاده درستی قرار نگرفته و ظرفیت‌های آن مغفول مانده است، شهرداری قم به دنبال توسعه و رونق بیشتر این ظرفیت تفریحی است.

وی ادامه داد: برخی از واحدهای تولیدی که در محدوده نزدیک به بوستان جوان در حال فعالیت هستند باید تغییر کاربری داده و مشکلی در رابطه با توسعه این مرکز تفریحی به وجود نیاورد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com