کد خبر ۷۴۴۶۵ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۷

19 واحد صنعتی راکد در استان قم به چرخه تولید بازگشت

عضو هیئت‌رئیسه اتاق اصناف استان قم با اشاره به راه‌اندازی مجدد 19 واحد صنعتی راکد به چرخه تولید گفت: 40 واحد تملک شده در سال گذشته احیا شد که برای سال جاری نیز 32 واحد را برای احیا در دستور کار قرار داده‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، ابراهیم صحفی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در سالن جلسات شهرک صنعتی شکوهیه برگزار شد، با انتقاد از کم‌کاری‌ها در واگذاری زمین به بنکداران استان اظهار داشت: سه سال قبل 25 هکتار از اراضی شهرک صنعتی شهاب به منظور کاهش حجم ترافیک و ساماندهی به بنکداران اختصاص یافت که هنوز این اقدام صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه تراکم بنکداران در مرکز شهر برای شهروندان و هسته مرکزی شهر مشکلاتی را به همراه داشته است، ابراز کرد: خیابان مولوی و مسیر منتهی به بیمارستان آیت‌الله گلپایگانی به شدت پرحجم شده است.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق اصناف استان قم با اشاره به وجود اختلاف بین اداره کل راه و شهرسازی و سازمان صنعت استان تصریح کرد: این اختلاف سبب شده تا انتقال بنکداران به شهرک شهاب همچنان در بلاتکلیفی و بدون سرانجام باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در این جلسه، با اشاره به برگزاری منظم این جلسات اظهار داشت:استان قم جزء استان‌های منظم در برگزاری جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است.

محمود سیجانی با بیان اینکه در سال گذشته 837 مصوبه در این ستاد به تصویب رسیده است، خاطرنشان کرد: 87 درصد این مصوبات در استان قم به مرحله اجرا در آمده است.

وی با تأکید بر اینکه در سال گذشته 1170 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان پرداخت‌شده است، افزود: استان قم در مجموع پرداخت‌های مستقیم و رونق تولید جزء 10 استان برتر کشور به شمار می‌رود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به راه‌اندازی مجدد 19 واحد صنعتی راکد به چرخه تولید، ابراز کرد: 40 واحد تملک شده در سال گذشته احیا شد که برای سال جاری نیز 32 واحد را برای احیا در دستور کار قرار داده‌ایم.

سیجانی تعداد جلسات برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان از ابتدای سال را 19 جلسه برشمرد و گفت: برنامه راهبردی رونق تولید در استان قم در 8 راهبرد اصلی و 27 برنامه برای عملیاتی شدن رونق تولید در قم تدوین‌شده است.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com