کد خبر ۷۴۴۷۸ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۲

350 توزیع کننده خرد مواد مخدر در قم دستگیر شدند

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به دستگیری بیش از 350 توزیع کننده خرد در قم گفت: پاکسازی محلات استان قم به خوبی انجام شده است،باید خانواده ها را آگاه کرد که مراقب باشند جوانان فریب باندهای توزیع مواد مخدر را نخورند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سرهنگ مهرداد حاجی زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت:یکی از عناصر اصلی فعالیت باندهای قاچاق مواد مخذر سواستفاده از جوانان سن پایینی است که از آگاهی لازم برخوردار نیستند و در لایه اول عناصر اصلی قاچاق حضور ندارند.

وی افزود:باید خانواده ها را آگاه کرد که مراقب باشند جوانان فریب باندهای توزیع مواد مخدر را نخورند چون قاجاقچیان مواد مخدر از غفلت جوانان سواستفاده می کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم بیان کرد: در قم اشراف کاملی برای مقالبه با مواد مخدر وجود دارد ولی باید مراقب استان های مبدا باشیم ،استان های بوشهر و بندرعباس و سیستان استان های مبدا هستند که پلیس مقابله با مواد مخدر استان اشراف بسیار خوبی به آنها دارد.

حاجی زاده بیان کرد: تریاک، حشیش، هروئین، شیشه، مورفین و سایر مواد ترکیبی و قرص‌های روان گردان از جمله کشفیات امسال بوده است.

وی با اشاره به دستگیری بیش از 350 توزیع کننده خرد در قم تصریح کرد: پاکسازی محلات استان قم به خوبی انجام شده است که این امر نشان دهنده ارتباط و مشارکت شهروندان با پلیس مبارزه با موادمخدر است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم بیان کرد: در سه ماهه ابتدای امسال هزار و 155 نفر نگهدارنده انواع مواد مخدر در سطح خرد دستگیر شده اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش داشته است.

سرهنگ حاجی زاده گفت: در راستای پاکسازی و دستگیری معتادین متجاهر در سطح شهر به ویژه در محلات بیش از 2 هزار نفر دستگیر شدند که این افراد علاوه بر اینکه چهره بصری شهر را آلوده می‌کردند به جرائمی از جمله سرقت خرد نیز می‌پرداختند.

وی با اشاره به آمار کاهشی در حوزه تقاضای مواد مخدر افزود: کاهش میزان تقاضای مواد مخدر نشان دهنده این است که ارتقای سطح آگاهی‌های مردم هدفمند شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم گفت: قاچاقچیان تصور می کنند که فضای مجازی فضای امنی برای توزیع مواد مخدر است در حالی که تسلط پلیس بر فضای مجازی افزایش پیدا کرده است.

سرهنگ حاجی زاده گفت: در خرده فروشی شیوه‌ها به شکل قدیم نیست بنابراین پلیس نیز تغییر شگرد داده است و با تغییر شیوه به مقابله با خرده فروشان مواد مخدر خواهد پرداخت که این اقدام با کمک از نیروهای بسیج انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: شماره 37222202 تلفن ستاد خبری مبارزه با مواد مخدر استان قم است که مردم می توانند اطلاعات خود را به این شماره گزارش دهند تا رسیدگی لازم صورت گیرد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com