کد خبر ۷۴۴۸۴ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۸

دولت برای رفع موانع کسب‌وکارهای فضای مجازی تدابیر لازم را اتخاذ کند

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: بسیاری از مشکلات ازنظر قانونی در زمینه توسعه و حمایت از کسب‌وکارهای فضای مجازی در کشور وجود دارد که لازم است دولت تدبیر مناسب را اندیشیده و راه‌حل مناسبی برای رفع این موانع در نظر گرفته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سیدابوالحسن فیروزآبادی عصر امروز در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال که در محل  نمایشگاه‌های دائمی استان قم برگزار شد، با اشاره به شناخت کم مردم از استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای دیجیتالی اظهار داشت: دولت باید به کسب‌وکارهای فضای مجازی مانند یک واحد صنعتی خدمات و تسهیلات ارائه بدهد تا افراد فعال در این حوزه بتوانند فعالیت خود را با رویکردهای جدید گسترش بدهند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با بیان اینکه باید امکان استفاده از مزیت شهرک‌های صنعتی مانند تخفیف مالیاتی و استفاده از تسهیلات بانکی برای دارندگان کسب‌وکار دیجیتالی آسان‌ شود، ابراز کرد: بسیاری از مشکلات از نظر قانونی در زمینه توسعه و حمایت از کسب‌وکارهای فضای مجازی در کشور وجود دارد که لازم است دولت تدبیر مناسب را اندیشیده و راه‌حل مناسبی برای رفع این موانع در نظر گرفته شود.

فیروزآبادی بیان کرد: متأسفانه سکوت در بسیاری از حوزه‌ها از جمله حوزه کسب‌وکار فضای مجازی به‌خوبی مشهود و ملموس است اما این سکوت در صورت ادامه‌دار شدن سبب فلج شدن بسیاری از حوزه‌های فرهنگی در بازار می‌شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: لازم است هم دولت و هم عموم مردم از دارایی‌های فعالان این حوزه حمایت فرهنگی، مادی و معنوی به عمل بیاورند.

وی با اشاره به لزوم همکاری وزارت صمت و ارشاد برای رفع مشکلات اقتصادی کسب‌وکار فضای مجازی ابراز کرد: برای رونق بخشیدن به بخش کسب‌وکارهای فضای مجازی لازم است سیاست‌گذاری‌های لازم از سوی دولت انجام شود تا سرمایه‌گذاران در این حوزه به سود مناسب برسند.

فیروزآبادی عنوان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه ایجاد همبستگی میان تمام فعالان در حوزه کسب‌وکار و فضای مجازی و آشنایی این شرکت‌ها از مزیت‌های یکدیگر است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور  در پایان گفت: کیفیت نمایشگاه در استان قم در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار متفاوت است که این امر سبب رشد و شکوفایی فعالان در این عرصه می‌شود.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com