کد خبر ۷۴۴۸۵ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۸

وزیر ارشاد: حوزه علمیه باید پیشگام ترویج و استفاده سودمند از فضای مجازی باشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حوزه علمیه و شهر قم به‌عنوان نخستین شهر که در انقلاب اسلامی تأثیر به سزایی داشته است می‌تواند در ترویج استفاده سودمند از فضای مجازی نیز پیشگام باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سیدعباس صالحی در حاشیه مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به لزوم‌ ترویج کسب‌وکار فرهنگی در فضای مجازی اظهار داشت: تنها در صورت تقویت تولید محصولات فرهنگی می‌توانیم محتوای بیشتر و غنی‌تری در بازار عرضه کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دولت لازم است در زمینه سرمایه‌گذاری کسب‌وکار دیجیتالی اقدامات بیشتری انجام دهد، عنوان کرد: هدف از برپایی این نمایشگاه این است که شرکت‌ها و تولیدکنندگان محتوای فرهنگی با یکدیگر آشنا شده ایجاد و همکاری منسجم‌تری را آغاز کنند.

صالحی با تأکید بر رشد روزافزون فضای مجازی به‌ویژه در میان جوانان عنوان کرد: فضای مجازی به‌عنوان یک زیست‌بوم جدید انسانی و ملی همواره موردتوجه بوده و با درک اهمیت آن، سالانه شاهد رشد توجه به این حوزه در کشور هستیم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال که برای نخستین بار در استان قم برگزار می‌شود، افزود: لازم است تولیدکنندگان با ایجاد رقابت سالم و افزایش تولیدات محتوای مشترک سبب رونق بازار شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به کسب‌وکارهای فرهنگی را از جمله ویژگی‌های این نمایشگاه دانست و گفت: برگزاری این نمایشگاه در استان قم با توجه به پیشینه دیرین و کهن دینی و فرهنگی این استان، یکی از بهترین موقعیت‌ها برای رشد و شکوفایی جوانان استان قم به شمار می‌رود که در این زمینه فعالیت دارند.

صالحی  در پایان گفت: حوزه علمیه و شهر قم به‌عنوان نخستین شهر که در انقلاب اسلامی تأثیر به سزایی داشته است می‌تواند در ترویج استفاده سودمند از فضای مجازی نیز پیشگام باشد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com