کد خبر ۷۴۴۹۰ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۲۸

لزوم تشکیل شورای مهارت در استان قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)،  احمد عطارنیا سه شنبه شب در جلسه کارگروه اشتغال استان قم در سالن جلسات امام رضا(ع) فرمانداری با اشاره به اجرای طرح مهارت آموزی در استان قم اظهار کرد: تعهد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان برای اجرای این طرح در سال‌های 96 و 97 پذیرش هزار و 300 نفر بود.

وی ادامه داد: شورای مهارت در استان قم باید به ریاست استاندار تشکیل شود و افرادی همچون مدیرکل اداره کار استان، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در آن عضویت داشته باشند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم افزود: هدف از تشکیل شورای مهارت در استان، توانمندسازی از طریق مهارت آموزی نیروی کار جامعه است، شورای مهارت در بسیاری از استان‌ها تشکیل شده است.

عطارنیا با اشاره به شرح وظایف شورای مهارت اظهار کرد: دریافت نیازهای آموزشی از دستگاه‌های اجرایی، دریافت رسته‌های دارای اولویت از معاونت اشتغال اداره کار، بررسی و اولویت بندی برنامه‌های آموزشی براساس نیازسنجی صورت گرفته، تهیه تقویم آموزش مهارتی موردنیاز دستگاه‌های اجرایی، بررسی راه‌های توسعه فضاها و تجهیزات آموزشی و غیرآموزشی و پیگیری توسعه آموزش‌های مهارتی و کاربردی از جمله وظایف این شورا است.

وی ادامه داد: برای اینکه اشتغال پایدار در استان قم اشته باشیم، وجود شورای مهارت را در استان نیاز داریم، امکان تشکیل این شورا ذیل کارگروه آموزش، پژوهش ، فناوری و نوآوری وفق آئین نامه اجرایی شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم فراهم است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم خاطرنشان کرد: باید در خصوص شرایط طرح کارآموزی در محیط کارواقعی تسهیل صورت بگیرد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com