کد خبر ۷۴۵۴۲ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱
مدیرکل میراث فرهنگی قم خبر داد؛

جانمایی چهار منطقه برای تشکیل بازارچه دائمی صنایع دستی در قم

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری قم از جانمایی چهار منطقه برای تشکیل بازارچه دائمی صنایع دستی در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حمید یزدانی، مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری قم اظهار کرد: عمده مشکلات صنایع‌دستی بیمه هنرمندان این صنایع و نبود بازارچه دائمی برای فروش صنایع‌دستی در استان قم است که این امر با جدیت در حال پیگیری است.

وی افزود: برای مشکل بازارچه دائمی با مسئولان شورای شهر جلساتی برگزار و در حال رایزنی برای جانمایی ۴ منطقه برای تشکیل بازارچه دائمی هستیم در تلاش هستیم تا با همکاری بخش خصوصی یک زمین ۲ هزار متری در اختیار ما قرار گیرد اگر این امر تحقق یابد فروش و بازار خوبی برای هنرمندان ایجاد خواهد شد.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم بیان کرد: در این زمینه قرار شد بازارچه‌ای در بازار کهنه ایجاد شود که نیاز به اعتبار ۷ میلیارد تومانی بود و سازمان میراث فرهنگی ۳ میلیارد تومان آن را تأمین و قرار شد ۳ میلیارد تومان دیگر از منابع و اعتبارات استانی تأمین شود.

وی با اشاره به مشکلات بیمه هنرمندان صنایع‌دستی استان قم، گفت: این مشکل ملی است و هر استانی در زمینه بیمه هنرمندان خود سهمیه‌ای دارد و به رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان قم در مجلس نامه‌نگاری شده و درخواست افزایش سهمیه بیمه هنرمندان قم را داشتیم.

یزدانی از هنرمندان خواست تا در امر برند سازی محصولات خود اقدام و خود هم در زمینه بازاریابی و فروش محصولات ایده جدیدی داشته باشند.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com