کد خبر ۷۴۵۹۶ انتشار : ۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۲۱
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قم خبر داد؛

ساماندهی حدود پنج هزار هنرمند صنایع دستی در قم

ساماندهی حدود پنج هزار هنرمند صنایع دستی در قم/واحد‌های صنایع دستی قم نشان تجاری نداردبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستیوگردشگری قم،حمید یزدانی،مدیر این اداره کل با بیان اینکه چهار هزار و ۷۶۰ هنرمند صنایع دستی در استان ساماندهی شده اند، گفت: مشکلات اقتصادی در سال‌های اخیر بیمه هنرمندان فعال در حوزه صنایع دستی را دچار چالش کرده است.

وی در ادامه با بیان این که متاسفانه هیچ یک از واحد‌های صنایع دستی در قم نشان تجاری ندارد افزود: منبت، سفال، انگشتر و جواهرآلات و سایر هنر‌های سنتی از جمله ظرفیت‌هایی است که اماکن ایجاد نشان تجاری برای آن‌ها در استان وجود دارد.

یزدانی گفت: مقاومت در برابر آموزش‌های جدید، نبود شبکه استارتاپ در زمینه صنایع دستی و ضعف شدید در بازاریابی برای فروش کالا‌ها از جمله مشکلات حوزه صنایع دستی در استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ، پیش بینی مکان برای فروش آثار صنایع دستی را از اولویت‌های این اداره کل میراث فرهنگی قم برشمرد و افزود: چهار نقطه برای ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی شامل کارگاه، فروشگاه و نمایشگاه پیش بینی شده است که با تحویل زمین مورد نیاز توسط شهرداری، امکان احداث این بازارچه‌های دائمی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه کارگاه‌های صنایع دستی استان وضعیت مناسبی ندارد گفت: بسیاری از این کارگاه‌ها از حداقل امکانات بی بهره هستند به همین دلیل مرمت آن‌ها با جدیت در حال پیگیری است.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com