کد خبر ۷۴۶۱۰ انتشار : ۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۳
سرمایه گذاری در بلوار پیامبر اعظم در هاله ای از ابهام

2 قرارداد سرمایه‌گذاری بلوار پیامبر اعظم(ص) قم به دلایل نامعلوم رد شد

یکی از پروژه هایی که به نظر می آید برای سرمایه گذاران از جذابیت بیشتری برخوردار است، پروژه بلوار پیامبر اعظم است که البته در روزهای اخیر سرمایه گذاری در آن با هاله ای از ابهام روبرو شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از قم فردا، در یک سال اخیر به‌ راحتی می‌توان عدم پیشرفت در پروژه‌های شهری را به‌ وضوح دید؛ پروژه‌هایی از قبیل تقاطع خیابان شهید کیوانفر و خیابان امام خمینی که قرار بود در ماه‌های اخیر شروع شود نه‌ تنها آغاز نشده است بلکه به نظر می‌آید خبری از شروع پروژه در آینده نزدیک هم نیست.

درواقع افزایش چندین برابری قیمت ساختمان موجب شده که شهرداری برای تملک ملک با مشکلات جدی مالی روبرو شود. البته باید به این مهم افزایش قیمت مواد اولیه به‌خصوص درزمینهٔ آهن و میلگرد که در پروژه‌های عمرانی مورداستفاده قرار می‌گیرد را هم اضافه کرد که درواقع دست شهرداری را برای پیشبرد اهداف از پیش تعیین‌شده بسته است.

در این میان جذب سرمایه‌گذاران برای پروژه‌های شهری را می‌توان یکی از راه‌حل‌های اساسی در شرایط کنونی دانست موضوعی که بهرام سرمست استاندار جدید قم در همان روزهای اول حضورش در استانداری قم آن را تشخیص داد و از برگزاری همایشی برای معرفی ظرفیت‌های استان قم برای سرمایه‌گذاران در سال جاری خبر داد.
یکی از پروژه‌هایی که به نظر می‌آید برای سرمایه‌گذاران از جذابیت بیشتری برخوردار است، پروژه بلوار پیامبر اعظم است که البته در روزهای اخیر سرمایه‌گذاری در آن با هاله‌ای از ابهام روبرو شده است.

دوشنبه 27 خردادماه در صدمین جلسه شورای اسلامی شهر قم رد مصوبات شورا در خصوص سرمایه‌گذاری در بلوار پیامبر اعظم در کمیته انطباق فرمانداری صدای اعضای شورای شهر را درآورد.
بر اساس اظهارات عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم دلیل رد این مصوبات استناد کمیته انطباق به نظر شورای عالی شهرسازی است، به‌طوری‌که این کمیته بر اساس قانون و نظر شورای عالی شهرسازی با این لوایح مخالفت کرده است.

مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم بابیان این‌که هدف شهرداری حمایت از سرمایه‌گذاران است، دراین‌باره می‌گوید: طرح بلوار پیامبر اعظم در کمیسیون ماده 5 به تصویب رسیده و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
وی ابراز داشت: شورای عالی شهرسازی نیز جزئیات این طرح را رسماً تائید کرده و نگرانی از این بابت وجود ندارد.
شهردار قم تأکید کرد: 400 میلیارد تومان برای بلوار پیامبر اعظم اوراق فروخته‌شده که با تائید مسئولان ارشد استان بوده است.
وی آبادانی و پیشرفت شهر قم را هدف اصلی شهرداری عنوان کرد و گفت: پیشرفت طرح بلوار پیامبر اعظم جزء حقوق مردم قم است که باید با جدیت پیگیری شود.
طرح نیازمند تطبیق شورای عالی شهرسازی نیست.

روح‌الله امراللهی رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای اسلامی شهر قم دراین‌باره بیان داشت: پروژه حرم تا حرم کمترین تراکم را دارد اما بااین‌حال بخش‌های مختلف دولت در توسعه این مسیر سنگ‌اندازی می‌کنند.
وی ادامه داد: این طرح نیازمند تطبیق شورای عالی شهرسازی نیست و با توجه به تغییر دولت 6 سال است که جلوی این کار را گرفته‌اند.
امراللهی تصریح کرد: تمام ابعاد این طرح در طرح جامع شهر قم مصوب سال ۸۶ عیناً رعایت شده و اندازه و مقیاسش در شورای عالی معماری و شهرسازی مورد تائید قرارگرفته و شورای عالی ترافیک کشور هم آن را تائید کرده است.

هرچند که اعضای شورای اسلامی شهر قم با اصرار بر روی مصوبات قم بار دیگر لوایح به کمیته انطباق و احتمالاً کمیته حل اختلاف ارجاع دادند اما نکته مهم نوع نگاه مدیران استان در حمایت از سرمایه‌گذاران است.
در شرایطی که به دلیل جنگ اقتصادی دشمنان نظام دست مدیران شهری در به سرانجام رساندن پروژه‌های شهری تقریباً بسته است انتظار می‌رود در این شرایط حمایت خوبی از سرمایه‌گذاران صورت بگیرد تا شهر بیش از این درزمینهٔ توسعه و آبادانی درجا نزند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com