کد خبر ۷۴۶۵۱ انتشار : ۲ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۷
با هدف توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه؛

افتتاح باشگاه توانمندسازی استارتاپ‌ها در دانشگاه صنعتی قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، هشتمین کمیته ارتباط صنعت و دانشگاه به میزبانی دانشگاه صنعتی قم و با حضور استاندار و روسای دانشگاه‌های قم برگزار شد و طی آن میز خدمت الکترونیکی و باشگاه توانمندسازی استارتاپ‌ها در این دانشگاه افتتاح شد.

این استارتاپ با هدف نقش آفرینی در توسعه صنعت استان و ایجاد فضای کار اشتراکی، آموزش، مشاوره، منتورینگ، سرمایه گذاری اولیه، ارائه خدمات مدیریتی، حقوقی، مالی و اعتباری و رشد و ارتقای واحد‌های فناور ایجاد شده است.

بهرام سرمست، استاندار قم در ادامه این مراسم و در جلسه کارگروه استانی ارتباط صنعت و دانشگاه بر مسئولیت پذیری مدیران استانی برای توسعه همه جانبه قم تأکید کرد و گفت: نگرش سیستمی و مدیریت علمی لازمه تحقق شاخص‌های پیشرفت در استان است.

سرمست تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه را مقدمه کاربردی کردن دانش دانست و گفت: مدیران اجرایی، استادان دانشگاه و صنعت گران در فضایی قرار دارند که خود را بی نیاز از یکدیگر می‌دانند، اما اگر می‌خواهیم دانش در کشورمان کاربردی شود، باید ارتباط بین آنان را تقویت کنیم.

استاندار قم با اشاره به ضرورت راه اندازی دفتر ارتباط استانداری با دانشگاه‌ها در محل استانداری قم، گفت: تشکیل اتاق فکر بین دانشگاه‌ها و استانداری با هدف استفاده از ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طرح «هردانشگاه یک پروژه» را سه ماه قبل کلید زده ایم، افزود: امیدواریم این طرح با استقبال بیشتر دانشگاه‌ها مواجه شود.

سرمست به مأموریت دانشگاه‌ها در روند توسعه پایدار کشور اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ها براساس وظایفی که دارند باید در کارگروه‌های مختلف فعال شوند و به مدیران استانی در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها کمک کنند.

وی از بازدید میدانی از دانشگاه‌های قم و واحد‌های صنعتی در چند روز آینده خبر داد و گفت: مقالات پژوهشی و پایان نامه‌های دانشگاهی در قم، باید براساس نیاز‌های واقعی واحد‌های صنفی نگاشته شوند.

در بخش دیگری از این مراسم نیز، جلال رضایی نور، رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن معرفی این دانشگاه گفت: انتخاب دانشگاه صنعتی قم به عنوان دبیرخانه‌های نانو و کارگروه استانی ارتباط صنعت و دانشگاه در استان نشان دهنده وظیفه مهم این دانشگاه در رشد صنعت استان است.

رضایی نور تأکید کرد: طرح و اجرای طرح همیار صنعت برای اولین بار در کشور با هدف اشتغال زایی و رونق تولید، احداث اولین مرکز نوآوری در منطقه ۴ آموزش عالی از جمله توانمندی‌های شاخص دانشگاه صنعتی قم می‌باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی قم ارتباط صنعت و دانشگاه را در رونق تولید به ویژه در زمان تحریم‌ها بسیار مهم قلمداد کرد و شناسایی مشکلات صنایع استان، ایجاد سامانه ارتباط صنعت و دانشگاه (کافه صنعت) جهت ارتباط مستقیم و بی واسطه صنعت گران با اساتید دانشگاه را از جمله اقدامات خاص دانشگاه جهت ارتباط صنعت و دانشگاه دانست.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com