کد خبر ۷۴۶۹۱ انتشار : ۳ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۲
یادداشت خبرقم درباره نگرانی‌ها از وجود بدحجابی در قم

لزوم توجه به مقوله حجاب در قم بیش از سایر شهرها

مهدی هواسی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، هرساله با شروع فصل گرما،در سطح بسیاری از شهرهای کشور شاهد تغییر شیوه ی پوشش در میان برخی شهروندان هستیم. این تغییرات گاهی متناسب و بدون اشکال است ولی در بعضی موارد افرادی با بهانه ی گرم شدن هوا اقدام به پوشیدن لباس هایی می کنند که با شرع و عرف جامعه ی ما در تضاد و گاهی در تقابل است.

بدیهی است که این گونه رفتارهای خارج از عرف و ضدقانون، مناسب جامعه ی اسلامی ما نبوده و در شهر مقدس قم نیز این موارد باید به طریق اولی کنترل یا حذف شوند. هرچند به نظر می رسد که شرایط حجاب و عفاف در شهر مقدس قم نسبت به هجمه های فرهنگی موجود و همچنین وضعیت حجاب در کلانشهرهای دیگر از قبیل تهران چندان بد و زننده نیست و هنوز به حد بحرانی نرسیده، اما در همین حد هم شایسته ی این شهر مقدس نمی باشد.

در چند روز اخیر و به دنبال ابراز نگرانی علما و مراجع معزز تقلید درمورد شیوع بی حجابی و بی عفتی در شهر مقدس قم، تمهیدات ویژه ای از طرف متولیان قضایی و انتظامی شهر قم اندیشیده شده است تا از این طریق حریم آشیانه ی اهل بیت و خصوصا مضجع کریمه ی اهل بیت حفظ شود.
اما در این میان خوب است که علاوه بر برخورد قهری با برخی قانون شکنان _که در چهارچوب قانون صورت می گیرد و در مواردی لازم است_ تدابیری هم برای انجام فریضه ی امر به معروف با قول لیِّن و مبتنی بر آموزه های اخلاقی اسلامی و شیعی اندیشیده شود.

قدر مسلم آن است که حجاب یک فریضه ی قطعی اسلامی است که حدود و ثغور آن در قرآن کریم و در سیرهی پیامبر و ائمه(ع) و پس از آن توسط علما و مراجع تعیین و تبیین شده است و عدول از این حدود، عدول از حدود الهی است ولی با توجه به تبلیغات عظیم جبهه ی شیطان برای از بین بردن این شاخصه ی مهم فرهنگی جهان اسلام، توسط رسانه، بهتر آن است که به حکم (جادلهم بالتی هی احسن) ما نیز با سلاح رسانه و کارهای فرهنگی پا در این مبارزه ی دشوار بگذاریم.

این به معنای نفی برخورد با قانون شکنان نیست بلکه به معنای علاج عمیق تر و موثرتر این بیماریِ در حال گسترش است. لذا از متولیان امر انتظار می رود که با معرفی تفاوت ها و ضرورت های شهر مقدس قم به شهروندان و زائرین عزیز، ایشان را به رعایت حجاب و حدود الهی ترقیب کنند.

به عنوان مثال کارهایی مثل نصب بیلبوردهایی با محتوای اهمیت حجاب در پاسداشت مقام حضرت معصومه(س) و بقاع متبرکه، و طراحی بروشورها و پمفلت هایی که به صورت خلاصه و جذاب این مهم را به زوار یادآوری کند، و هزاران کار از این دست می تواند به بهتر شدن وضعیت پوشش در شهر مقدس قم در درازمدت کمک کند.

در آخر از مراجع تقلید و قوای نظامی و انتظامی و همچنین متولیان فرهنگی که دغدغه ی پوشش اسلامی و آرامش جوانان را دارند تشکر نموده و از خداوند برای ایشان توفیق در این راه را مسئلت می کنیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com