کد خبر ۷۵۱۰۸ انتشار : ۱۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۹
مدیرکل راه و شهرسازی قم عنوان کرد؛

پرداخت ۴۰۰ فقره تسهیلات مشارکتی ساخت و ودیعه مسکن در قم

صبوری گفت: براساس ابلاغ شرکت بازآفرینی شهری ایران پرداخت تسهیلات مشارکتی ساخت و ودیعه مسکن کلید خورد که سهم کلانشهر قم از ۲۰ هزار فقره در مرحله اول این تسهیلات، ۴۰۰ مورد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: با توجه به قرارداد عاملیت مابین شرکت بازآفرینی شهری ایران و بانک مسکن، پرداخت تسهیلات کم بهره مشارکت مدنی از محل ۲۰ درصد اعتبارات تبصره ۱۸، در طول دوران ساخت و ودیعه اسکان موقت آغاز شده است.

وی تصریح کرد: الته اولویت با توسعه‌گرانی است که نوسازی محله های هدف را در قالب طرح بهسازی و نوسازی محله در دستور کار خود قرار داده اند و یا طرح های تجمیعی که تعداد واحدها بیش از ۱۰ واحد مسکونی می باشد.

وی عنوان کرد: تمامی طرح های نوسازی مسکن که براساس طرح بهسازی و نوسازی مصوب استان در محله های هدف بازآفرینی شهری موفق به اخذ پروانه ساختمانی از شهرداری شده اند و طرح های ویژه مانند جابجایی و اسکان مجدد ساکنین محله های هدف که به تایید شرکت بازآفرینی شهری ایران رسیده و یا می رسند می توانند از این تسهیلات استفاده نمایند.

وی در ادامه از پرداخت تسهیلات بانک مسکن در خصوص اسکان موقت خبر داد و افزود: میزان سقف تسهیلات ودیعه اسکان موقت در کلان شهر قم ۲۰۰ میلیون ریال است.

وی بیان کرد: میزان سقف تسهیلات مشارکت مدنی دوره ساخت ارزان قیمت در کلان شهر قم به ازای هر واحد مسکونی ۵۰۰ میلیون ریال است،نرخ سود این تسهیلات در سال ۱۳۹۸، ۹ درصد براساس سود دوران مشارکت ساخت خواهد بود.

وی تصریح کرد: همشهریان برای استفاده از تسهیلات مشارکت مدنی باید از طریق سامانه اینترنتی www.facility.udrc.ir نسبت به ثبت نام اقدام و پس از دریافت کد رهگیری، جهت دریافت معرفی نامه بانک مسکن به ساختمان شماره یک اداره کل راه و شهرسازی استان واقع در بلوار ۷۵ متری عماریاسر مجتمع ادارات معاونت بازآفرینی شهری و مسکن مراجعه نمایند.

۳۹ محله در قالب طرح بازآفرینی در طول پنج سال بهسازی می شود. مساحت کل شهر قم ۱۲ هزار و ۹۰۰ هکتار است که از این میزان بیش از چهار هزار هکتار، بافت ناکارآمد شهری می باشد و حدود ۶۵ درصد جمعیت قم در آن ساکن هستند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com