کد خبر ۷۵۲۵۹ انتشار : ۱۸ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۵
تداوم نگرانی‌های مشکوک اصلاح طلبان از سرنوشت برجام؛

گریه روزنامه‌های زنجیره‌ای بر قبری که مرده‌ای در آن نیست!

درحالی که در این ایام ماحصل کلاه گشاد برجام، بیش از پیش نمود خود را در نابه سامانی اوضاع اقتصادی نمایان کرده؛ روزنامه‌های اصلاح طلب قم، هنوز هم قدم به قدم دیگر هم قطاران خود، در توهم دستاوردهای خیالی برجام، شعر سرایی می‌کنند.

گویند به بنده خدایی گفتند پدرت دار فانی را وداع کرده. گفت؛ دار ‌فانی دیگر چه نوع داری است؟ گفتند؛ یعنی رخت از جهان بر بسته، گفت؛ رختش که سرجایش است! گفتند؛ یعنی به رحمت ایزدی پیوسته، گفت؛ رحمت ایزدی دیگر کیست؟ گفتند؛ عمو جان! پدرت مرده، طرف گفت؛ راستش را بگویید حتما اتفاق بدی برای پدرم افتاده و شما نمی‌خواهید به من بگویید! گفتند؛ مگر بدتر از مرگ پدرت اتفاق دیگری هم هست؟!

این حکایت، شرح حال این روزهای اصلاح طلبان است. درحالی که در این ایام ماحصل کلاه گشاد برجام، بیش از پیش نمود خود را در نابه سامانی اوضاع اقتصادی نمایان کرده و آن دستاوردهای کذایی و تیترهای اغراق آمیز روزنامه‌های زنجیره‌ای  و عقده گشایی‌های مشت زدن به دهان دلواپسان، دستمایه تلخند محافل شده؛ روزنامه‌های اصلاح طلب قم، هنوز هم قدم به قدم دیگر هم قطاران خود، در توهم دستاوردهای خیالی برجام، شعر سرایی می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، روزنامه 19 دی در تیتر دیروز خود در حالی نگران خود را از سرنوشت برجام ابراز کرده گویا فراموش کرده‌اند که آمریکایی که تا دیروز آن را کدخدای ده و فصل الخطاب حل تمامی مشکلات می‌دانستند؛ بیش از یک سال است که از برجام خارج شده و اروپا نیز جز ابراز تاسف و تاکید کاغذی بر پایبند بودن بر برجام، در عمل هیچ کاری را انجام نداده است.

 

اروپا که این روزها به دلیل انفعال شدید دولت روحانی در مواجهه با بدعهدی‌های طرف غربی، نقاب از چهره برداشته و حتی دیگر نیازی به صحنه‌سازی برای پایبندی به برجام احساس نمی‌کند و صراحتا از توافق جدید نام برده و با گستاخی از تعمیم برجام به حوزه موشکی و منطقه‌ای دم می‌زند و به این ترتیب عملاً و آشکارا همان راهی را می‌رود که یک سال پیش آمریکا رفت.

رهبر معظم انقلاب- اول فروردین 98- در اجتماع پرشور زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی فرمودند:«در قضیه برجام که قراردادی میان ایران و شش کشور بود، بعد از خروج طرف آمریکایی، اروپایی‌ها باید در مقابل آمریکا می‌ایستادند و ضمن پایبندی به تعهدات خود، تحریمها را برمی‌داشتند که تاکنون ایستادگی نکرده‌اند. آنها دائماً به ایران نیز توصیه می‌کنند که در برجام بماند ولی خودشان عملاً از برجام خارج شده‌اند، زیرا تحریم‌های جدیدی را ضد ایران وضع کردند».
ایشان به موضوع ایجاد کانال مالی میان ایران و اروپا نیز‌اشاره کردند و گفتند:«این کانال مالی بیشتر شبیه یک شوخی تلخ است و هیچ معنایی ندارد».
مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه میان وظایف اروپایی‌ها در برجام با آنچه انجام می‌دهند، زمین تا آسمان تفاوت وجود دارد، تأکید کردند:«اروپایی‌ها در قضیه برجام نیز از پشت خنجر زدند».

حال جای سوال است که نویسندگان چنین تیترهایی چه سود و منفعت شخصی از نعش برجام دارند که آنها را به ایستادن در مقابل منافع ملت وا می‌دارد!؟

چرا باید یک روزنامه داخلی که حامی منافع ملت ایران باشد؛ قد به حمایت از خسارت محضی که این اوضاع اقتصادی نتیجه آن است؛ راست می‌کند!؟

رسانه یکی از مهم‌ترین وادی‌هایی که دشمنان به دنبال نفوذ در آن و تبع تاثیر گذاری بر مردم هستند. نمونه بارز آن جیسون رضاییان، جاسوس آمریکایی است که این بخشی از ماجرای وی در سریال «گاندو» به نمایش گذاشته شد.

 

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com