کد خبر ۷۵۳۰۳ انتشار : ۱۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۲
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مطرح کرد

هنجارشکنی در زمینه حجاب دهن کجی به رأی مردم و فرهنگ اسلامی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ما سلسله ارزش هایی داریم که در دنیای غرب مورد غفلت قرار گرفته است و بسیاری از مشکلات اجتماعی آنان که امروز دچار آسیب و انحطاط جدی قرار گرفته است به دلیل همین فرهنگ غربی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه از نظر روانشناختی و جامعه شناختی حجاب و عفاف امری است که در بررسی کج روی ها و ناهنجاری ها به اثبات رسیده است، گفت: از نظر آرامش جامعه نیز می توان گفت این مقوله در جلوگیری از انحرافات اجتماعی نقش اساسی دارد.

وی ادامه داد: فلذا می توان گفت در بعد روانشناختی این مسئله و آرامش جامعه زنان و مردان به مقوله عفاف و حجاب وابسته است و به ویژه حجاب و عفافی که مرتبط با فرهنگ دینی و ارزش های اسلامی است.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: حجاب و عفاف از چند بعد به لحاظ روانی و دیدگاه روانشناختی برای جامعه و نظام ما عفاف و حجاب یک امر استراتژیک محسوب می شود و از نظر روانشناختی و علمی به اثبات رسیده است که این مسئله می تواند از بسیاری مفاسد جلوگیری کند.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی با بیان اینکه بی مبالاتی نسبت به مسئله حجاب و عفاف نتیجه عکس دارد، ابراز کرد: مطالبی که گاهی از روی ساده اندیشی و عدم اطلاع بیان می شود که در نظام های غربی چنین حجابی در جوامع نیست و مفاسدی را نیز به دنبال ندارد؛ سخنی غیر عالمانه و غیر کارشناسانه است؛ چرا که بسیاری از فسادهایی که در جوامع غربی محقق می شود معلول همین مسئله است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه ما در نظام و فرهنگ اسلامی و دینی مان سلسله ارزش هایی را داریم، تصریح کرد: این ارزش ها در دنیای غرب مورد غفلت قرار گرفته است و بسیاری از مشکلات اجتماعی آنان که امروز دچار آسیب و انحطاط جدی قرار گرفته است به دلیل همین فرهنگ غربی است.

وی گفت: توجه به مسئله حجاب و عفاف از نظر دینی یکی از بدیهات قرآنی و روایی ما است؛ به این معنی که کسی تردیدی بر این مسئله ندارد؛ بنابراین اقتضا احترام به نظام، جامعه و فرهنگی که 98 درصد مردم به این رأی داده اند می طلبد که این مسئله مورد رعایت قرار گیرد و هنجار شکنی در این زمینه دهن کجی به رأی مردم و فرهنگ دینی پذیرفته شده از سوی اکثریت جامعه اسلامی است.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: همچنین ادیان دیگر در کشور حجاب را رعایت می کنند و هنجارشکنی هایی را از سوی آنان در این زمینه مشاهده نمی کنیم؛ فلذا این مسئله امری است که به لحاظ فرهنگی و ارزش های دینی مسلم است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه مهمترین کسانی که باید در امر حجاب و عفاف سرمایه گذاری کنند مسئولین هستند،  عنوان کرد: چنانچه مسئولان زمینه هنجارشکنی را در این موارد فراهم کنند مانند برگزاری کنسرت ها نه تنها به وظیفه خود عمل نکرده اند؛ بلکه بر ضد مسئولیت و وظیفه شان رفتار کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی ادمه داد: مردم مسئولین را انتخاب کرده اند برای این منظور که آنچه که در قانون اساسی و فرهنگ دینی ما  عنوان شده است در سطح جامعه پیاده شود؛ مسئولین و آحاد مردم وظیفه دارند تا در برابر ناهنجاری ها عکس العمل نشان دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به اینکه کوتاهی در زمینه عدم برخورد با هنجار شکنان تخلف است، خاطر نشان کرد: بر اساس فرهنگ دینی ما مسئولین مسلمان هستند و در نظام اسلامی به مسند رسیده اند، بنابراین اگر برخلاف مواضع دینی نباید در مسیر چنین مسئولیتی قرار بگیرند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com