کد خبر ۷۵۳۰۶ انتشار : ۱۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۶
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

قانون عفاف و حجاب باید در کشور عملیاتی شود

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به‌ضرورت پایبندی همه مردم به قوانین در کشور، گفت: قانون عفاف و حجاب باید در کشور عملیاتی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا آشتیانی در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، بابیان این‌که عفاف و حجاب یک واجب فراموش‌شده است، اظهار داشت: رعایت عفاف و حجاب در جامعه منجر می‌شود که محیط جامعه سالم باشد، چیزی که امروز بیش از گذشته خلأ آن در کشور احساس می‌شود.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی انسان‌ها زندگی شادابی دارند و اگر خدای‌نکرده محیط آلوده شود این به جامعه و مردم صدمه می‌زند.

آشتیانی بیان داشت: نباید اجازه بدهیم که محیط و شرایط جامعه به نحوی باشد که دشمنان نظام از آن سوءاستفاده بکنند و توطئه‌های خودشان را عملیاتی کنند.

وی اجرای قانون عفاف و حجاب در کشور را خواستار شد و گفت: متأسفانه افرادی هستند که نه قانون را اجرا می‌کنند و نه به مجری قانون احترام می‌گذارند در برابر این اقدامات باید قانون عفاف و حجاب اجرایی شود.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قم بیان داشت: علاوه بر این در مسائل دینی هم باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که قوانین اسلام بر زندگی ما حاکم شود.

وی برخورد با هنجارشکنان را مهم و حیاتی برشمرد و ابراز داشت: باید کاری کنیم که هنجارشکنان بدانند اقدامات و کارهای آن‌ها اشتباه است و نباید در جامعه ادامه پیدا کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آشتیانی تصریح کرد: باید در مسیر اصلاح روند موجود امربه‌معروف و نهی منکر به یک فرهنگ عمومی در کشور تبدیل شود و از آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز حمایت‌های لازم صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در هفته عفاف و حجاب لازم است به فریضه‌ای امربه‌معروف و نهی از منکر نیز توجه ویژه‌ای شود، فریضه‌ای که در متأسفانه متروک‌شده است و باید در جامعه احیا شود.



برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com