کد خبر ۷۵۳۱۹ انتشار : ۱۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۵

اعزام آسيايي ملي‌پوشان تكواندو از قم

مرتضی کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: ما بعد از پیکارهای قهرمانی تکواندو نونهالان ایران مدال‌آوران این مسابقات و همچنین برترین‌های فنی را به اردو دعوت کردیم و از بین آنها اکنون 20 تکواندوکار در اوزان مختلف برای دو اعزام برون‌مرزی آماده می‌شوند.

وی با اشاره به اردوی آماده‌سازی ملی‌پوشان نوجوان ایران در شهر قم، ابراز کرد: من به واسطه اینکه ماه‌ها در قم با هیات هیات تکواندو این استان کار کرده‌ام، شناخت خوب و دقیقی از شرایط و امکانات قم دارم، اینجا شرایط خوبی برای میزبانی اردوهای ملی وجود دارد و به همین خاطر اردوی پایانی تیم ملی را در قم تشکیل دادیم تا از این شهر به رقابت‌های آسیایی و سپس پیکارهای جهانی برویم.

سرمربی تیم ملی تکواندو نونهالان ایران اضافه کرد: پیکارهای تکواندو 2019 قهرمانی نونهالان آسیا روزهای اول و دوم مرداد ماه به میزبانی کشور اردن برگزار می‌شود و ما روز جمعه 28 تیر ماه برای حضور در این مسابقات اعزام خواهیم شد، دیگر دلیلی که ما قم را برای اردوی پایانی انتخاب کردیم، نزدیکی شرایط آب و هوای این شهر به اردن است.

وی اضافه کرد: با فاصله حدود دو هفته ما باید تیم ملی را به رقابت‌های 2019 قهرمانی نونهالان جهان در کشور ازبکستان اعزام کنیم، به همین دلیل از 20 نفر حاضر در اردو یک تیم 10 نفره برای اعزام به مسابقات آسیایی و یک تیم 10 نفره برای حضور در پیکارهای جهانی انتخاب کرده‌ایم.

کریمی یاد آور شد: به تک تک اعضای هر دو تیم اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان امیدوارم و مطمئنم به زودی نام تعداد زیادی از این استعدادها و نخبه‌های تیم ملی نونهالان را در جمع برترین‌های تکواندو دنیا خواهیم شنید و شاهد افتخار آفرینی آنها برای کشورمان خواهیم بود.

وی در پایان راجع به اینکه چرا از قم نماینده‌ای در ترکیب تیم‌های اعزامی به رقابت‌های جهانی و آسیایی حضور ندارد، تصریح کرد: تکواندوکاران قم از قضا سال گذشته در جمع برترین‌های کشور بودند اما در مراحل مختلف آماده‌سازی تیم ملی به دلیل تجربه کم نتوانستند به ترکیب نهایی اضافه شوند اما آینده درخشانی دارند و یقینا به زودی آنها را در تیم‌های ملی خواهیم دید.

گفتنی است: تیم ملی تکواندو نونهالان از اوایل هفته جاری در قم اردو زده و تمرینات این تیم زیر نظر مرتضی کریمی به عنوان سرمربی در خانه تکواندو شهیدان برجعلی‌زاده قم برگزار می‌شود، در حالی که مربیان این تیم در مسابقات قهرمانی آسیا یوسف جنگجو و جواد خاوری هستند و محمدرضا یاری و محمد علوی مربیان اعزامی به رقابت‌های قهرمانی جهان محسوب می‌شوند.

انتهای پیام / 78002

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com