کد خبر ۷۵۳۸۱ انتشار : ۲۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۷
خطیب نماز جمعه امروز قم:

شهر مقدس قم باید مرکز رعایت عفاف و حجاب باشد/ انگلیس بداند زمان دزدی در دریاها تمام شد

آیت الله اعرافی با اشاره به فجایع آمریکایی‌ها و هم‌دستانشان در منطقه گفت: شعله‌های خشم امت اسلام همه شما خیانت‌کاران را در برگرفته و در کام خود فرو خواهد برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با گرامیداشت دهه کرامت و تبریک ایام ولادت حضرت معصومه(س)، حضرت احمد بن موسی(ع) و امام رضا(ع) اظهار کرد: هجرت بزرگ امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) مشهد را به قطب نورافشان معارف الهی و قم را نیز به مرکز علم و دانش تبدیل کرد.

وی با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب گفت: امیدواریم سندی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی در دست بررسی است سریعتر تصویب شده و اسناد قبلی نیز از سوی دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه قم زیرپا گذاشتن ارزش‌های عفاف و حجاب از سوی زنان و مردان را نقطه آغاز فروپاشی یک جامعه ایمانی دانست و تصریح کرد: مرزهای فکری و اخلاقی جامعه اسلامی با همین عفاف و حجاب مصون می‌شود و زمینه سازی فرهنگی وظیفه عموم جامعه است و در جایی که از مرزهای قانون عبور می‌شود دستگاه‌های مسؤول باید اقدام قانونی داشته و مردم نیز باید با زبان و سخن خود حافظ امنیت اخلاقی و عفاف و حجاب باشند.

وی با تاکید بر اینکه در دستگاه‌های دولتی باید شاهد رعایت قوانین عفاف و حجاب باشیم خاطرنشان کرد: شهر قم به عنوان مرکز فکر و اندیشه اسلامی باید برای ایران و جهان نماد اخلاق، ادب، عفاف و حجاب باشد.

اعرافی فرارسیدن هفته بهزیستی و تامین اجتماعی را گرامی داشت و گفت: نهادهای حمایتی در شرایطی که مردم با گرانی و مشکلات روبه رو هستند وظایف سنگینی دارند که باید نسبت به آنها اهتمام داشته و همه در شرایط سخت باید یاور نیازمندان و مستمندان باشند.

وی با اشاره به اینکه در مسئله مالیات باید جلوی فرارهای مالیاتی گرفته شده تا به مدد توسعه صنعت و کشاورزی و... اقتصاد بدون نفت محقق شود، افزود: دستگاه امور مالیاتی نیز باید نسبت به رعایت حقوق اقشار متوسط و پایین جامعه اهتمام داشته باشد.

امام جمعه قم تعرض دولت انگلیس به کشتی ایرانی را محکوم کرد و یادآور شد: انگلیسی‌ها بدانند زمانی یکه تاز منطقه و دزد سر آبراه‌های جهان بودید و نظام ارباب و رعیتی داشتید تمام شده و ملت‌های بزرگ عالم و انقلاب اسلامی به فضل الهی هرکجا که دست به جنایتی بزنید همانجا دست‌های جنایتکار شما را قطع خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها شورای حکام را تشکیل دادند ولی سرشان به سنگ خورد، تاکید کرد: تمام ملت‌های عالم امروز حق را به ایران اسلامی می‌دهند و جهان در برابر ظلم‌های آمریکا مقاومت خواهد کرد و عهدشکنان راه به جایی نمی برند.

وی ادامه داد: از یک سو عهد شکنی کرده و تحریم و تهدید را به صورت روزانه افزایش می‌دهید ولی از سوی دیگر دم از مذاکره می‌زنید؛ قطعا جبهه مقاومت در برابر شما ایستادگی خواهد کرد.

اعرافی با اشاره به اینکه برخی از مزدوران منطقه نیز احساس شکست کرده و از پشت پرده برای مذاکره پیام می‌دهند گفت: شعله‌های خشم امت اسلام خیانتکاران را در کام خود فرو خواهد برد.

وی با اشاره به تهدید جان شیخ زکزاکی در زندان‌های نیجریه یادآور شد: ملت ایران و حوزه‌های علمیه نگران شیخ زکزاکی و دیگر زندانیان مسلمان هستند. مسؤولیت هر خطری که متوجه شیخ زکزاکی شود با دولت نیجریه است و امیدواریم که دستگاه دیپلماسی نیز نسبت به پیگیری این مسئله اهتمام داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افزود: اگر روزی نظام اسلامی روح انقلابی را از دست بدهد حتما سقوط خواهد کرد و شرایط امروز عالم نیازمند روح انقلابی و جهادی است و این روحیه باید در دستگاه‌های اداری و برنامه ریزی‌ها وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر تصور کنیم نظام انقلابی نیازمند روح جهادی نیست بسیار اشتباه است، گفت: روح انقلابی باید مصون بماند و ما به این مسئله نیاز داریم. استمرار روح و فرهنگ انقلابی در همه برنامه ریزی ها و اقدامات ضروری است.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com