کد خبر ۷۵۴۰۴ انتشار : ۲۲ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۷

حاج آقا حسین قمی؛ اولین مجاهد مقابله با کشف حجاب رضاخانی

به مناسبت سالروز قیام تاریخی مسجد گوهرشاد، کانال وابسته به دفتر رهبر انقلاب، بخشی از بیانات ایشان در خصوص مرحوم حاج آقا حسین قمی را در قالب یک لوح منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، بیست‌ویکم تیرماه در خاطر مردم ایران یادآور حادثه تلخ و ناگواری است، روزی که در آن دژخیمان حکومت جلاد رضاخان پهلوی شمار زیادی از مردم مسلمان کشورمان را که به اعتراض علیه فرمان کشف حجاب از سوی رضاشاه، در مسجد گوهرشاد مشهد به قیام برخاسته بودند، به گلوله بستند و عده فراوانی در این هجوم وحشیانه‌ جنود و مزدوران رژیم فاسد طاغوت به فیض شهادت نائل آمدند. به همین مناسبت در تقویم کشورمان ۲۱ تیرماه به نام روز حجاب و عفاف نامگذاری شده است.

به مناسبت سالروز این قیام تاریخی، کانال منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت اللّه خامنه‌ای، بخشی از بیانات رهبر انقلاب در خصوص مرحوم حاج آقا حسین قمی را در قالب یک لوح منتشر کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «نکته محوری قضیه مسجد گوهرشاد مرحوم حاج آقا حسین قمی است. ایشان یک ملّای مجاهدِ فی سبیل‌الله نترسِ آماده‌ای بود که حاضر بود برود در دهان شیر؛ ایشان سر مسئله‌ی کشف حجاب گفت من می‌روم با رضا شاه صحبت می‌کنم و مجبورش می‌کنم گوش کند.» ۹۶/۰۱/۰۸

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com