کد خبر ۷۵۵۳۰ انتشار : ۲۶ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۶

ذوالنور از تلاش برای تغییر در قوانین دست و پاگیر در مجلس خبر داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم با اشاره به شرایط اقتصادی کنونی اظهار کرد: اکنون در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم، باید همه باور کنیم که جنگ است، ولی عده ای این جنگ را باور ندارند.

وی ادامه داد: روی لایه‌های پایین جامعه فشار است و مردم با مسائلی همچون تورم مواجه هستند، اما برخی از لایه‌های تصمیم گیرنده، جنگ اقتصادی را باور نکردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: جنگ ما در دوران دفاع مقدس چند لایه داشت و اکنون تولیدکنندگان همچون  رزمندگان دفاع مقدس در خط مقدم هستند، بیشترین فشار روی تولیدکنندگان است.

وی اضافه کرد: بخش از مشکلات آن‌ها ناشی از تحریم است و باید دیپلماسی اقتصادی کشور فعال شود، هنوز این دیپلماسی جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده است تا به عنوان مثال سفرهای مقام‌های کشورمان به کشورهای  دیگر نتایج اقتصادی لازم را به دنبال داشت.

ذوالنور با اشاره به ضرورت افزایش همکاری اقتصادی با کشورهای همسایه اظهار کرد: هزار و 100 کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان داریم، اما تبادل اقتصادی ترکیه با ترکمنستان 60 برابر تبادل ایران با این کشور است، تبادل کالا با کشورهای همسایه نیاز به ایجاد شبکه بزرگ تبادلات ارزی ندارد.

وی ادامه داد: در کشورهای دیگر یک هفته بیشتر نیاز نیست تا تولیدکننده مجوز تولید را بگیرد، اما تولیدکننگان ایرانی نیاز به کفش‌های آهنی برای این کار دارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: رفع موانع تولید نیاز به این دارد که بدانیم در شرایط جنگی قرار داریم و باید برای تسهیل کار برای بخش تولید در این زمینه فعالیت داشته داشته باشیم، قوانین موجود در زمینه بخش تولید دست و پا گیر هستند و در مجلس امکان تغییر این قوانین وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: مجلس با همکاری دولت به دنبال حل مشکلات پیش روی بخش تولید است.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com