کد خبر ۷۵۶۴۸ انتشار : ۳۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۴
مدیرکل ورزش و جوانان قم عنوان کرد؛

تدوین ۴۰ همایش در قالب تقویم ورزش همگانی سال ۹۸ قم

منعم گفت: در این تقویم با توجه به مناسبت‌های ملی مذهبی، ۴۰ برنامه شاخص در قالب همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی، کوه‌پیمایی عمومی و دوچرخه‌سواری ویژه آقایان برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، رسول منعم، مدیرکل ورزش و جوانان قم روز یکشنبه در شورای ورزش همگانی در سالن امام جواد (ع) استانداری قم،گفت: بر اساس این تقویم که سهم دستگاه‌های مختلف در برگزاری همایش‌های تعیین شده است، از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ همایش در سطح استان برگزارشده و ۳۰ همایش دیگر نیز تا پایان سال در استان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در دهه کرامت امسال ۱۲ برنامه همایش عمومی در بوستان‌های سطح شهر برگزار شده است افزود: در تقویم ورزش همگانی سال ۹۸، در تلاش هستیم که هر هفته یک همایش ورزش همگانی در سطح استان برگزار شود.

منعم با اشاره به برگزاری دومین المپیاد استعداد‌های برتر ورزشی در کشور عنوان کرد: این المپیاد در ۴۰ رشته برگزاری می‌شود که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۷۰۰ هزار تن از سراسر کشور در این المپیاد شرکت کنند.

وی با اشاره به برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در هفته گذشته تصریح کرد: در این همایش بیش از هشت هزار تن شرکت کردند که نشان از استقبال گسترده مردم از این همایش‌هاست.

منعم افزود: ۱۴ پایگاه فعال ورزش صبحگاهی و عصرگاهی ویژه آقایان و ۱۰ پایگاه ویژه بانوان در اماکن رزشی و بوستان‌های مختلف در سال گذشته ایجاد شد که تعداد ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی ویژه آقایان به ۱۸ و تعداد ایستگاه ویژه بانوان به ۱۲ ایستگاه تا پایان سال جاری افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: سال ۹۷ بیش از ۷۰۵ همایش عمومی پیاده‌روی، کوهنوردی، دوچرخه‌سواری و جشنواره‌های مختلف بومی محلی در استان برگزار شده که این آمار رشد قابل‌توجهی نسبت به سال ۹۶ داشته است.

منعم با اشاره به برنامه‌های عمومی اداره کل ورزش و جوانان قم در سال جاری،افزود:۱۷۰ همایش عمومی،۵۰ همایش دوچرخه‌سواری، ۳۰ همایش پیاده‌روی خانوادگی،۱۵۰ جشنواره ورزشی، توسعه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی، اجرای مسابقات کارمندان دولتی، ۱۲ برنامه فرهنگی تبلیغی از جمله برنامه‌های سال جاری است.

وی با بیان اینکه برای توسعه ورزش محلات در سال جاری در ۲۰ رشته آقایان و ۶ رشته بانوان فعالیت خواهند داشت اشاره کرد: مسابقات کارکنان قم در ۱۰ رشته ویژه آقایان و ۷ رشته ویژه بانوان به زودی در استان آغاز می‌شود.

منعم ادامه داد: ۲۱ همایش پیاده‌روی، ۲۵ همایش کوهنوردی، ۱۰ همایش دوچرخه‌سواری ویژه آقایان، پنج دوره برنامه صبحگاهی کارکنان و مسابقات کارکنان در فصل تابستان برگزار خواهد شد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com