کد خبر ۷۵۶۴۹ انتشار : ۳۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۹
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم عنوان کرد؛

کمربندی جدید قم امسال کلنگ‌زنی می‌شود

بهشتی گفت:در سال جاری کمربندی جدید قم کلنگ‌زنی می‌شود و امیدواریم که در هفته دولت بتوانیم با سرمایه‌گذار این پروژه به نتیجه مطلوب رسیده و این سرمایه‌گذار را معرفی کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، محسن بهشتی  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه منابع عمرانی استان به دلایل مختلفی بسیار کم است گفت: ما در بسیاری از پروژه‌ها از اعتبارات ملی استفاده کرده و بخشی دیگر نیز با همکاری شهرداری از ۱۸۵۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی این نهاد استفاده می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم یادآورشد: در سال جاری کمربندی جدید قم کلنگ‌زنی می‌شود و امیدواریم که در هفته دولت بتوانیم با سرمایه‌گذار این پروژه به نتیجه مطلوب رسیده و این سرمایه‌گذار را معرفی کنیم.

بهشتی با تأکید بر نقش سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان قم تصریح کرد: در زمینهٔ گردشگری نیز بخش خصوصی فعالیت‌های قابل‌توجهی دارد که می‌توان از جمله به هتل‌سازی‌ها و ساخت مجتمع‌های فرهنگی و اقامتی اشاره کرد.

وی با اشاره به اعتبارات این پروژه، عنوان کرد: این پروژه هزینه‌ای بالغ بر دو هزار میلیارد تومان دارد که تنها ۳۰ درصد آن آورده دولت است و ۷۰ درصد مابقی آورده بخش خصوصی است.

وی با اشاره به برخی از پروژه‌های ملی و مهم استان قم افزود: حدود چند هزار میلیارد تومان سالانه هزینه قطار پرسرعت تهران- قم-اصفهان بوده که این نیز یکی پروژه‌های ملی استان است.

وی با بیان اینکه در مقابله با حفر و استفاده از چاه غیرمجاز در شورای حفاظت آب استان به شکل جدی پیگیری می‌شود، افزود: ما بسیاری از این چاه‌ها را به شکل کامل پر و مسدود کردیم و با هماهنگی با وزارت نیرو با مسدود کردن هر دو چاه مقداری آب برای استفاده در پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های عمرانی در استان قم به استان تخصیص داده می‌شود.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com