کد خبر ۷۵۶۵۴ انتشار : ۳۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۴

سنجش 11 هزار و 190 نوآموز در بدو ورود به دبستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)،  هاجر شعاعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان اظهار کرد: 11 هزار و 190 نفر نوآموز در این طرح از 25 خرداد تا روز پنجشنبه 27 تیر ماه سنجش شدند که از این تعداد 922 نفر از نظر هوش یعنی آمادگی تحصیلی مشکوک به مشکل بودند که به مرحله تخصصی معرفی شدند و 396 نفر ارجاع شنوایی و 527 نفر ارجاع بینایی شدند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح تا 25 مرداد ماه ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان طرح 26 هزار نوآموز سنجش شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم به خانواده‌های نوآموزان توصیه کرد هر چه سریع‌تر به مدارس مراجعه و معرفی‌نامه طرح سنجش را دریافت کنند زیرا تعویق سنجش به روزهای پایانی مشکلات مختلفی را به همراه دارد.

وی عنوان کرد: شرط لازم برای ورود به مدرسه طرح سنجش است و تا زمانی که نوآموزان سنجش نشوند به طور قانونی مدیر مدرسه نمی‌تواند نوآموزان را ثبت‌نام کند.

شعاعی با بیان اینکه اکنون 10 پایگاه سنجش در حال فعالیت هستند، گفت: این پایگاه‌ها شیفت صبح از ساعت 8 تا 12 فعال هستند و شیفت بعد از ظهر تنها یک پایگاه ملاهادی سبزواری در خیابان 20 متری امام حسین فعالیت دارد.

 

وی با اشاره به مباحث مورد سنجش در این طرح گفت: آمادگی تحصیلی نوآموزان در قالب مهارت لازم برای ورود دانش‌آموز به کلاس اول سنجیده می‌شود و در مراحل دیگر بینایی، شنوایی، سلامت دهان، دندان، بهداشت و قد و وزن مورد سنجش قرار می‌گیرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم به مراحل طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان اشاره کرد و افزود: والدین برای شروع سنجش باید به مدرسه‌ای که قصد ثبت‌نام فرزندشان را دارند، مراجعه کنند و مسؤول مدرسه وارد سامانه سنجش شده و نسبت به دریافت نوبت اقدام می‌کند و در برگه‌ای ساعت و تاریخ حضور در پایگاه را به والدین تحویل می‌دهد و سپس با مراجعه به پایگاه مربوطه، مراحل سنجش انجام می‌شود.

 

وی ادامه داد: اگر نوآموز در مرحله غربالگری اولیه مشکلی نداشته باشد، به مدرسه معرفی می‌شود و اگر نوآموزی به مشکلی مشکوک باشد به پایگاه تخصصی شهرک میلاد، بلوار نواب صفوی ارجاع داده می‌شود تا آزمایشات تکمیلی و دقیق‌تر انجام شود.

شعاعی تصریح کرد: هدف اصلی طرح سنجش شناسایی مشکلات دانش‌آموزان و در صورت امکان درمان است و همچنین سبب می‌شود ملاحظات لازم در حین تحصیل آنها صورت ‌گیرد.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com