کد خبر ۷۵۶۶۶ انتشار : ۳۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۷
مسئول بسیج رسانه قم:

سواد رسانه‌ای عاملی موثر برای مقابله با تهدیدهای فضای مجازی است

مسئول بسیج رسانه استان قم گفت: افزایش سطح سواد رسانه‌ای برای مقابله با تهدیدهای فضای مجازی ضروری است و بسیج رسانه در این زمینه برنامه‌های گسترده‌ای تدارک دیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، مهدی تاجیک روز دوشنبه در حاشیه نشست صمیمی اعضای بسیج رسانه قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: گسترش دامنه فعالیت در فضای مجازی طی سال‌های اخیر، تهدید و آسیب‌های جدی را در مقابل مخاطبان این فضا قرار داده است که مدیریت آن نیازمند افزایش سطح سواد رسانه‌ای در میان قشرهای مختلف مردم است.

وی بیان کرد: در همین راستا، بسیج رسانه قم بر اساس رسالتی که بر عهده دارد می‌کوشد تا با بهره‌گیری از ظرفیت اصحاب رسانه استان و برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در بخش‌های مختلف، سطح سواد رسانه‌ای مردم را تقویت و تا حد ممکن تهدیدهای این فضا را خنثی کند.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب که از رویارویی مستقیم نظامی با نظام اسلامی ناتوان شده‌اند به دنبال استفاده حداکثری از فضای مجازی برای رسیدن به اهداف شوم خود هستند و در چنین شرایطی افزایش سطح سواد رسانه‌ای مردم بهترین راهکار مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

تاجیک گفت: برای گسترش دوره‌های آموزشی سواد رسانه‌ای در قم از ظرفیت اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی استان استفاده خواهد شد و شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها، در آینده خود به‌عنوان مربیان جدید وارد عرصه خواهند شد و این روند تا رسیدن به اهداف موردنظر ادامه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه جامعه رسانه‌ای قم را افرادی مومن و متدین تشکیل می‌دهند، بیان کرد: بسترهای لازم برای تبدیل‌شدن قم به قطب آموزش‌های مرتبط باسواد رسانه‌ای در سطح کشور فراهم است و بسیج رسانه استان تلاش خواهد کرد در این زمینه پیشگام باشد.

وی ادامه داد: برای مقابله با جنگ نرم دشمن در فضای مجازی و خنثی کردن تهدیدهای آن، نیازمند مشارکت جدی خانواده‌ها و توجه آنان به لزوم فراگیری سواد رسانه‌ای برای استفاده صحیح از این فضا هستیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com