کد خبر ۷۵۶۸۴ انتشار : ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۰۷

کمک به نیازمندان سبب تکامل روح و موفقیت انسان می‌شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: وقتی کسی با همه وجود و با عشق و علاقه به یک معلول و بیمار یا به خانواده‌ای بی‌سرپرست و نیازمند کمک می‌کند خدا دست او را می‌گیرد و بالا می‌برد و روحش را تکامل می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار سرپرست اداره کل بهزیستی استان قم اظهار داشت: خدمت کردن در بعضی از مجموعه‌های مرتبط با فقرا و محرومین، معلولین و بیماران خاص و خانواده‌های بی‌سرپرست از عنایات خاص خدای تبارک‌وتعالی به این مددکاران و خدمتگزاران است.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت خدمت در مجموعه‌هایی نظیر کمیته امداد و بهزیستی افزود: یکی از نقاط مهم در برجستگی و تکامل انسان همین خدمت به مردم است این‌که در اسلام خداوند سفارش زیاد به دستگیری از نیازمندان کرده است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)بیان کرد: در روایات ثواب قضای حاجت یک مؤمن به‌مراتب از حج و طواف بالاتر ذکرشده است،نکته اصلی‌اش این است که این بهترین راه برای سیر و سلوک و تکامل انسان است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه عنوان کرد:وقتی کسی با همه وجود بدون اینکه در درونش کراهتی داشته باشد با عشق و علاقه به یک معلول و بیمار یا به خانواده‌ای بی‌سرپرست و نیازمند کمک می‌کند خدا دست او را می‌گیرد و بالا می‌برد و روحش را تکامل می‌دهد، باید این فرصت را خیلی مغتنم بشمارید که در دنیا و آخرت شما مؤثر است.

فاضل لنکرانی تصریح کرد:آرزو می‌کنم در همه ایران و خصوصاً در قم بگویند با تلاش کمیته امداد و بهزیستی تکلیف فقرا و ایتام و معلولین و نیازمندان، خانواده‌های بی‌سرپرست روشن و به نحو آبرومند اداره می‌شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه بیان کرد: امیدوارم با استفاده از مردم و خیرین محترم قمی و امکانات قانونی که در اختیاردارید، بهزیستی را متحول کنید و سطح کمک‌رسانی به افرادی تحت پوشش خود را روزبه‌روز بالا بیاورید که در این کار رضایت خدا، رضایت امام زمان(عج) رضایت رهبری معظم انقلاب، مراجع و مردم وجود دارد.

وی ادامه داد: پرداخت مبلغ 150 هزار تومان، در ماه خرج یک روز یک آدم نیست، امروز خط فقر را زیر سه میلیون بیان کرده‌اند یعنی لااقل روزی صد هزار تومان، باید سطح این مبالغ بالاتر بیاید.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)خاطرنشان کرد: مردم با همه گرفتاری‌ها و مشکلاتی که دارند و با همه اشکالاتی که در تعامل مجموعه‌های دولتی با مردم هست باز  عمردم روحیه بسیار خوبی در کمک به هم نوعان خود دارند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com