کد خبر ۷۵۶۹۲ انتشار : ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۶

رونمایی از پوستر چهارمین سوگواره عبرات در قم

طی مراسمی با حضور تولیت حرم امام حسین (ع)، از پوستر چهارمین سوگواره عبرات در قم رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، مراسم رونمایی از پوستر چهارمین سوگواره عبرات، شامگاه دوشنبه با حضور سیدجعفر موسوی تولیت عتبه حرم حضرت سیدالشهدا (ع) در محل ساختمان حوزه نمایندگی، ولی فقیه در امور حج و زیارت در قم برگزار شد.

موسوی تولیت عتبه حسینی (ع) در این مراسم اهمیت و نقش هنر را در معرفی پیام اربعین امام حسین (ع) بسیار مهم برشمرد و گفت: امروز که در واقع عصر ارتباطات است باید از ابزار‌های مختلف هنری برای معرفی رویداد عظیم اربعین و پیام سیدالشهدا (ع) بهره بگیریم تا این پیام جهانی به تمام تشنگان معارف اهل بیت (ع) معرفی شود.

وی افزود: هنر تأثیر بسزایی در معرفی فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) دارد و نباید از این ابزار غفلت کنیم، از این رو برگزاری سوگواره عبرات کار بسیار ارزشمندی است که باید این گونه اقدامات فرهنگی و هنری را در اولویت کار‌های تبلیغی قرار داد.

تولیت عتبه حسینی (ع) تصریح کرد: گاهی شعر و قالب‌های مختلف هنری به قدری در میان زائران تأثیر می‌گذارد که در سایر اقدامات چنین تأثیرگذاری را نمی‌بینیم، بنابراین قدر این کار‌های هنری و فرهنگی را بدانید و از آن به درستی استفاده کنید.

گسترش فرهنگ زیارت اربعین در جهان

حجت‌الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین نیز در این مراسم ضمن تقدیر از حضور تولیت عتبه حسینی (ع)، گفت: کمیته فرهنگی اربعین در تلاش است با همکاری هنرمندان و فرهیختگان بتواند فرهنگ زیارت اربعین را در قالب‌های مختلف هنری در جهان اسلام گسترش دهد.

حامد نگارش دبیر چهارمین سوگواره عبرات نیز در حاشیه این مراسم گفت: خوشبختانه این سوگواره از سه سال پیش آغازشده و در این مدت شاهد استقبال بسیاری از هنرمندان و اصحاب فرهنگ بودیم که در تلاش هستیم از این طریق فرهنگ حسینی را توسعه و نشر بدهیم.

وی یادآور شد: فراخوان چهارمین سوگواره عبرات از اول مردادماه در ۹ بخش شعر و ادب، داستان و سفرنامه، خوشنویسی، نقاشی و تصویرسازی، پوستر، عکس، فیلم کوتاه و مستند، نماهنگ و قطعات صوتی و تصویری و آثار رادیویی آغاز می‌شود.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com