کد خبر ۷۵۷۰۸ انتشار : ۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۵۹

ثبت نام دانش آموزان قم زیر ذره بین نظارت

مدیر کل آموزش و پرورش قم از نظارت ۱۱ گروه بر عملکرد مدارس در زمان ثبت نام دانش آموزان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ حمیدرضا شیخ الاسلام ،مدیر کل آموزش و پرورش قم در شورای آموزش و پرورش استان گفت:  امسال یازده گروه بر عملکرد مدارس در ثبت نام دانش آموزان نظارت می کنند.

وی با اشاره به ۲۶۳ هزار دانش آموز قمی و افزایش ۸ تا ۱۰ درصدی این تعداد نسبت به سال گذشته افزود: ۱۱ گروه ناظر، بر عملکرد مدارس در شیوه ثبت نام دانش آموزان نظارت می‌کنند تا از بروز هرگونه تخلف احتمالی جلوگیری شود.

شیخ الاسلام  با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۰۰ واحد آموزشی در سطح استان فعالیت می‌کنند گفت: استان با کمبود ۲۲ تا ۲۵ واحد آموزشی برای سال تحصیلی جدید مواجه است که جبران این کمبود‌ها عزم جدی خیران و مسئولان دستگاه‌ها را طلب می‌کند.

استاندار هم در این جلسه بر تامین فضای آموزشی استان مطابق نرخ رشد جمعیت تاکید کرد و افزود: باید بستر فضا‌های آموزشی در طول تابستان مناسب سازی شود و برای کمبود‌هایی که در این حوزه وجود دارد تمهیداتی اندیشیده شود.

آقای سرمست همچنین فرماندار را موظف کرد با تشکیل کارگروهی از شهرداری و شورای شهر و راه و شهرسازی مشکل کمبود اراضی با کاربری آموزشی در شهرک انسجام، پردیسان و بلوار الغدیر را مرتفع کند.

در پایان این جلسه از علی قاسم بابایی دونده نوجوان قمی که در رقابت‌های دانش آموزشی جهان به مقام نایب قهرمانی دو صد متر رسیده بود، و علی رضایی مربی وی تجلیل شد.

در جلسه همچنین افزایش ۱۵ درصدی نرخ پیش دبستانی‌های حومه شهر و مناطق محروم و افزایش ۱۰ درصدی شهریه مدارس تیزهوشان تصویب شد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com