کد خبر ۷۶۱۵۷ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۵
عضو هیئت رییسه شورای شهر قم در گفت‌وگو با قم نا؛

تمهیدات شورای شهر قم برای رونق گرفتن شهرک خودرویی/ بیش‌تر واحدهای این شهرک پیش فروش شده است

در جلسه کمیسیون شهری تصمیم بر الزام این اصناف به شهرک خودرویی شده و به تمامی واحدهای صنفی که در سطح شهر فعالیت دارند؛ اخطارهای لازم در همین رابطه داده شده است.

1_ سال 92 بود که مجتمع ناشران با معماری مدرن و زيبا با سبك متفاوت از ساير ساختمان‌هاي شهر مدرن و زيبا واقع در خیابان معلم با هدف تمرکز ناشران و کتاب فروشی‌ها در یک نقطه از شهر بنا شد اما علیرغم گذشت شش سال از افتتاح آن، مع الاسف هنوز که هنوز است با استقبال چندانی مواجه نشده و اصطلاحا رونق چندانی نیافته است.
علت برجسته بی‌اعتنایی فروشندگان کتاب به این بنای عظیم به گفته خود اهالی صنف کتاب، اصطلاحا جا افتادن و شناخته شدن مغازه کتاب فروشی‌شان در طول سالیان سال است و به همین منظور است که حاضر به جابه جایی نیستند.

2_ آذر ماه سال 96 بود که مدیرعامل سازمان میادین شهرداری قم در گفت‌وگو با خبرنگاران از تصمیم برای احداث یک شهرک خودرویی با هدف تجمیع واحدهای نمایشگاهی، خدماتی و تعمیرگاهی و به تبع آن کاهش آلودگی‌های محیطی در سطح شهر، لزوم جمع‌آوری مشاغل آلاینده از سطح شهر، از بین رفتن تنش‌های حاصل از برخوردهای روزانه صنوف با شهروندان، امکان تبدیل قم به بورس خدمات خودرویی کشور و... خبر داد.
اگرچه وعده بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه نیز مانند بسیاری از وعده‌های برخی مسئولین دچار کش و قوس‌های فراوان شد و بیش از یک سال از اولین تعیین تاریخ جهت راه اندازی آن به درازا انجامید ولی نهایتا در 23 تیرماه امسال همزمان با دهه کرامت در جشنی با حضور مردم، آغاز به کار آن رسما اعلام شد.

گفته می‌شود فاز نخست 188 واحد شامل 34 واحد نمایشگاهی، 32 واحد ویژه خدماتی و 132 واحد تعمیرگاهی است و 100 واحد نیز در مرحله نازک کاری قرار دارد با این حال مشاهدات و گفت‌وگوهای خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) با کسبه و دارنگان واحدهای خدماتی و تعمیرگاهی مستقر در سطح شهر حاکی از نارضایتی‌ها از وجود این شهرک دارد و علت آن نیز آنچه که پیشتر برای مجتمع ناشران قید شده است؛ ذکر می‌شود!

3_ در همین رابطه حسن طلایی عضو هیئت رییسه شورای شهر قم و از اعضای هیئت مدیره شهرک خودرویی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) با اشاره به مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این پروژه، بیان داشت: "واحدهای فاز یک شهرک خودرویی بیش از بهره‌برداری کاملا پیش فروش شده‌ است که این موضوع بیش از حد انتظارات ما بوده است."

طلایی همچنین در خصوص تهمیدات اندیشه شده جهت نقل مکان دارندگان واحدهایی خدماتی، تعمیرگاهی و نمایشگاه داران اتوموبیل به شهرک خودرویی گفت: "در جلسه کمیسیون شهری تصمیم بر الزام این اصناف _علی الخصوص نمایشگاه داران_ به شهرک خودرویی شده و به تمامی واحدهای صنفی که در سطح شهر فعالیت دارند؛ اخطارهای لازم در همین رابطه داده شده است."

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com