کد خبر ۷۶۳۴۵ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۲
خطیب نماز جمعه امروز قم:

اروپا و آمریکا برای تسلیم شدن ایران تقسیم کار کرده‌اند/ خبرنگاران با ارسال خبرهای درست،هوشیار باشند

دستگاه دیپلماسی با توجه به تجربه‌ای که از مذاکره با آمریکا به دست آورد دل‌خوش به مذاکره با اروپایی‌ها نباشد، ملت ایران هرچه به دست آورده در سایه مقاومت بوده است و همواره در این مسیر گام برداشته و آن را ادامه می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، امام جمعه قم گفت: آمریکا و اروپا برجام را برای تسلیم شدن ایران طراحی کرده بودند اما با تدابیر رهبر معظم انقلاب این نقشه شیطانی نقش بر آب شد.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه قم که با حضور پرشور مردم متدین این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: آمریکا با خروج از برجام و افزایش تحریم‌ها تلاش کرد فشار مضاعفی به ایران وارد کند و اروپا با ماندن در برجام و بیان برخی قول‌های ناچیز اقتصادی تلاش کرد ایران را به پذیرفتن شروط آمریکا و مذاکره مجدد سوق دهد.

وی اظهار داشت: آنها با این تقسیم کار تصور می‌کردند که ایران مجبور به پذیرفتن زورگویی آمریکا خواهد شد اما رهبر معظم انقلاب با ممنوع کردن هرگونه مذاکره با آمریکا و سم خطاب کردن مذاکره با آن کشور، طراحی آنها برای تسلیم ایران را به‌هم ریخت.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به تحریم وزیر امور خارجه کشورمان، گفت: برجام در نهایت به تحریم مذاکره‌کننده ارشد ایران منجر شد، این یعنی اوج پیمان‌شکنی و خیانت، لذا توقع داریم دستگاه دیپلماسی کشور از این پیمان‌شکنی خباثت‌آمیز تجربه و عبرت بگیرد و بداند اروپایی‌های مکار به اعتراف خودشان با آمریکا در این زمینه دیدگاه یکسانی دارند.

وی با بیان اینکه در طول 40 سال گذشته هرچه دشمنان فشار بیشتری وارد کرده‌اند، سرعت پیشرفت کشور در بخش‌های مختلف بیشتر شده است، تصریح کرد: مقاومت یک فرهنگ قرآنی است که در ذات خود پیشرفت و زایش دارد و لزوما به معنای جنگ نیست البته جنگ یکی از ابزارهای مقاومت است و مقاومت به معنای انزوا نیست.

خطیب جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌های نماز، نگاه رهبر معظم انقلاب به جوانان را واقعیتی عینی و برخاسته از عمق باورهای ایشان به این قشر عنوان کرد و گفت: مسئولین باید زمینه حضور جوانان را در عرصه‌های مختلف مهیا و فراهم کنند و جوانان نیز با لبیک به فرامین رهبری در تأمین و پاسخ به مطالبات ایشان بکوشند که راه عزت ملت و کشور همین است.

آیت‌الله سعیدی در ادامه سالروز شهادت حجاج ایرانی در سال 66 به دست مأموران آل سعود، سالروز پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه در برابر دشمن صهیونیستی و همچنین روز خبرنگار را گرامی داشت و خواستار حضور در مراسم‌های قرائت دعای عرفه و توجه به مضامین تعالی‌بخش این دعا شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com