کد خبر ۷۶۴۴۷ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۳۹

افزایش 11 درصد جابه جایی مسافر در استان قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حمید سالاری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وضعیت جابه جایی کالا در استان قم اظهار کرد: جابه جایی کالا توسط 41 شرکت باربری فعال در استان انجام می‌شود و سه هزار و 210 دستگاه خودرو به همراه چهار هزار و 734 راننده ناوگان حمل و نقل باری استان قم را تشکیل دادند.

و ی ادامه داد: در سال جاری با وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی هشت درصد افزایش در جابه جایی بار در استان قم نسبت به سال گذشته داشتیم.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم افزود: 34 شرکت فعال در زمینه حمل و نقل مسافر در استان به همراه هزار و 678 راننده داریم، 724 دستگاه خودرو اعم از اتوبوس، مینی بوس و خودروی سواری ناوگان حمل و نقل مسافر استان قم را تشکیل دادند.

وی اضافه کرد: آمار جابه جایی مسافر در سال جاری از مبدا قم به سراسر کشور 678 هزار نفر است که رشد 11 درصدی را نسبت به سال گذشته در این بخش شاهد هستیم.

سالاری با اشاره به وضعیت حمل و نقل مسافری در استان قم اظهار کرد: در گذشته هر سال با توجه به افزایش استفاده از خودروهای شخصی در کشور، آمار مسافران کاسته می‌شد، اما در سال جاری این رقم رو به افزایش بوده است و استفاده از اتوبوس 14 درصد در استان قم افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: 141 شکایت در سال جاری در سامانه 3141 ثبت شد که به تمام این شکایت‌ها رسیدگی کردیم و بازخورد آن را به مردم اطلاع دادیم.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم خاطرنشان کرد: در سال جاری در استان با 37 راننده متخلف در بحث کالا و 32 راننده متخلف در بحث حمل و نقل مسافر برخورد داشتیم و به تخلفات رانندگان استان قم به سرعت رسیدگی می‌شود.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com