کد خبر ۷۶۴۵۰ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۲

آیت‌الله سعیدی: اعیاد دینی بهترین فرصت برای وحدت امت اسلامی است

تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) بابیان اینکه روز عید سعید قربان و غدیر عامل وحدت بین مسلمانان و مؤمنان است،گفت: کسانی که این روز را گرامی بدارند موردعنایت خداوند متعال و حضرت مهدی(عج) هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، آیت‌الله سید محمد سعیدی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید قربان که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد،اظهار داشت: خداوند زمانی که می‌خواست حضرت ابراهیم(ع) را به منصب امامت انتخاب کند او را امتحان کرد.

تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: مأموریت قربانی کردن اسماعیل در خواب به حضرت ابراهیم(ع) داده شد و این پیامبر الهی از این امتحان با سربلندی بیرون آمد.

وی با اشاره به اهمیت تقوا در اسلام بیان کرد: تقوای الهی مانند درختی است که در دل رشد پیدا می‌کند، آنچه از این قربانی کردن‌ها به بالا می‌رود تقوای الهی است.

آیت‌الله سعیدی بیان کرد: حضرت ابراهیم(ع) در خواب دید که باید فرزند خود را برای خداوند قربانی کند و پسر ایشان باکمال میل این مسئله را پذیرفت و مطیع امر خداوند بود.

امام‌جمعه قم بابیان اینکه مشکلات جهان اسلام در همین وحدت‌ها برطرف شده است،ادامه داد: دشمنان از وحدت و انسجام ملت‌های اسامی وحشت دارند ولی شرط همه این اتحادها ولایت امیرالمؤمنین(ع) است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم بابیان اینکه روز عید سعید قربان و غدیر عامل وحدت بین مسلمانان و مؤمنان است،عنوان کرد: کسانی که این روز را گرامی بدارند موردعنایت خداوند متعال و حضرت مهدی(عج) هستند.

آیت‌الله سعیدی بابیان اینکه عید روزی است که مردم به فطرت الهی خود بازمی‌گردند،گفت: یکی از بهترین کارهایی که مردم در این روز انجام می‌دهند قربانی کردن است که این کار یادگار حضرت ابراهیم(ع)است.

وی تصریح کرد: شهید حججی‌ها و شهدای مدافع حرم از همه‌چیز در مسیر خداوند گذشتند تا به سعادت رسیدند و باید از همه‌چیز گذشت تا به قرب الهی دست پیدا کرد.

تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه(س)ادامه داد: توطئه دشمنان در بدبین کردن مسلمانان به یکدیگر در روز عید قربان خنثی می‌شود و مجموع این مناسبت‌ها امکاناتی هستند که خداوند برای نزدیکی قلوب مؤمنین به آن‌ها اهدا کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم خاطرنشان کرد:مردم مسلمان در روز عید در مجالس حضور یافته و از مال خودشان درراه خداوند انفاق می‌کنند و در چنین فضایی مؤمنین به یکدیگر خوش‌بین هستند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com