کد خبر ۷۶۴۵۷ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۳
مدیرکل راهداری قم عنوان کرد؛

۳۰ درصد تصادف‌های قم در محور‌های روستایی رخ می‌دهد

جمالی گفت:پایانه بار از خواسته‌های به‌حق رانندگان است که در حال پیگیری می‌باشد و فرآیند تحویل زمین برای احداث آن خارج از نوبت در تمام گروه‌ها بررسی‌شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، ابوالفضل جمالی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: برای کاهش تلفات و خسارات ناشی از تصادف‌ها در محور‌های روستایی، همه مدارس حاشیه راه‌ها تجهیز و ایمن‌سازی و کلاه امینی میان راکبان موتورسیکلت توزیع‌شده است.

او اضافه کرد: بر اساس کارشناسی‌های صورت گرفته عامل ۶۷ تا ۷۰ درصد تصادف‌هایی که در چهار ماه امسال صورت گرفته، انسانی بوده و ۳۰ درصد عوامل راه و خودرو می‌باشد.

جمالی با اشاره به شناسایی ۶۶ نقطه حادثه‌خیز در قم، ادامه داد: در ۲ سال گذشته ۲۳ نقطه حادثه‌خیز اصلاح و پارسال نیز ۳۷ نقطه برطرف شده و ۱۰ نقطه نیز امسال آشکارسازی خواهد شد.

او با اشاره به عملکرد اداره کل راهداری قم، گفت: آزادراه قم- تهران و ۶ کیلومتر از کمربندی امام علی (ع) به نیوجرسی مجهز شده است و سال آینده نیز بخش دوم کمربندی به سمت کاشان، به نیوجرسی مجهز خواهد شد.

جمالی عنوان کرد: باوجود کمبود قیر و عدم اختصاص اعتبار، در حال حاضر سه اکیپ راهداری برای روکش آسفالت محور‌های قم در حال فعالیت هستند.

مدیرکل راهداری قم افزود: لکه‌گیری مسیر بیمارستان امام رضا (ع) امسال انجام خواهد شد، ولی با توجه به این‌که این مسیر ازنظر راهداری و پلیس‌راه ایمن نمی‌باشد، تغییرات دیگری انجام نمی‌شود.

بیمارستان امام رضا (ع) که توسط سازمان تأمین اجتماعی برای ارائه خدمات به بیمه‌شدگان زیرپوشش این سازمان تأسیس‌شده، به دلیل بعد مسافت و نامناسب بودن موقعیت مکانی، دور از دسترس شهروندان قرارگرفته است.

اصلی‌ترین راه دسترسی به بیمارستان امام رضا (ع)، محور قم - سلفچگان می‌باشد که مملو از ماشین‌های سنگین است؛ راه دسترسی دوم از بلوار غدیر، مقابل بوستان علوی، انتهای رودخانه و به سمت بیمارستان امام رضا (ع) به طول ۸۰۰ متر، عرض ۳.۵ متر و یک خط رفت است که فرد ناگزیر برای خروج باید همین محور خطرناک ترانزیتی را طی نماید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پایانه بار این استان در زمینی به مساحت ۳۲ هکتار در سه‌راهی شهرک محمودآباد واقع در محور قدیم قم- تهران تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: پایانه بار از خواسته‌های به‌حق رانندگان است که در حال پیگیری می‌باشد و فرآیند تحویل زمین برای احداث آن خارج از نوبت در تمام گروه‌ها بررسی‌شده است.

جمالی اضافه کرد: زمین موردنظر چهار ماه پیش به شرکت مربوطه تحویل شد و تلاش می‌کنیم تا در هفته دولت کلنگ زنی شود و
در یک سال آینده پایانه موقت احداث می‌شود، فاز نخست پایانه پس از ۲ سال و فاز دوم نیز پس از سه سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

جمالی در ادامه گفت: برای آیین اربعین امسال پیش‌بینی‌شده زائران قمی از پایانه مهران به استان همدان منتقل شوند و از همدان توسط ناوگان اتوبوس‌رانی قم به این استان انتقال یابند.

اکبر سلیمانیان افزود: از ابتدای امسال تاکنون هیچ قیری به اداره اختصاص داده نشده، درحالی‌که هر کیلومتر ۵۰ تُن قیر نیاز دارد.
وی ادامه داد: به دلیل نبود اعتبار، طرح‌ها به‌صورت امانی توسط کارکنان راهداری انجام می‌شود و لکه‌گیری محور‌ها و پر کردن چاله‌ها در دستور کار می‌باشد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که ازجمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.
۳۵۰ کیلومتر آزادراه، ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در استان قم وجود دارد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com