کد خبر ۷۶۴۶۷ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۸

اعزام 8500 مبلغ از قم در ماه محرم به مناطق کشور

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: حدود هشت هزار و ۵۰۰ نفر از قم و حدود سه هزار نفر از شعب دفتر تبلیغات اسلامی از شب اول محرم تا شب شهادت امام سجاد(ع) به مناطق مختلف تبلیغی اعزام می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سعید روستا آزاد در گفت‌وگویی افزود: برگزاری برنامه‌های متنوع مانند اقامه نماز جماعت اول وقت در ایام محرم، هدایت و تقویت مراسم عزاداری به‌ویژه ایام عاشورا و تاسوعا، جلوگیری از ترویج خرافات و توجه دادن و تبیین اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر ازجمله فعالیت‌های مبلغان است.

وی اظهار داشت: تبیین مباحثی درزمینه سبک زندگی اسلامی، ازدیاد نسل و اقتصاد، اقتصاد مقاومتی، رونق تولید، تبیین نشانه‌های ظهور، حکومت مهدوی و وظایف انسان منتظر، تشکیل جلسات سخنرانی وعظ و خطابه و حلقه‌های معرفت با محوریت مباحث قرآنی از برنامه‌های دیگر مبلغان است.

وی خاطرنشان کرد: این مبلغان در ایام تبلیغ خود فعالیت‌هایی مانند تبلیغ چهره به چهره، ارتباط با نسل جوان، تبیین ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب، بصیرت‌افزایی و دفاع از مبانی انقلاب به‌ویژه اصل ولایت ‌فقیه، نظارت بر پرهیز از اسراف در سفره‌های اطعام و نذورات، دعوت مردم به وحدت و پرهیز از تفرقه و اختلاف را در دستور کاردارند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم همچنین از برگزاری گردهمایی بزرگ مبلغان ماه محرم در قم با حضور رئیس قوه قضائیه در روز هفتم شهریورماه ۹۸ خبر داد.


شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com