کد خبر ۷۶۴۹۵ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم مطرح کرد؛

تشدید نظارت بر ساختمان‌سازی در شهرک‌های صنعتی قم الزامی است

مقومی تشدید نظارت بر ساخت و ساز در شهرک‌های صنعتی با نظارت این سازمان را راهکاری اساسی برای جلوگیری از حوادث قابل پیش بینی در شهرک‌های صنعتی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، امین مقومی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم با اشاره به بی‌توجهی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان قم به مقوله ایمنی قبل از آغاز فعالیت گفت: از عمده دلایلی که نظام مهندسی ساختمان استان قم تاکنون در شهرک‌های صنعتی ورود نکرده بی‌توجهی واحد‌های تولیدی به استفاده از این ظرفیت و نیز استفاده از مشاوران غیربومی است که همین موضوع سبب شده تا شاهد حوادث خسارت باری در این واحد‌ها باشیم که بر اثر آن میلیارد‌ها تومان خسارت به همراه دارد.

وی افزود: در گذشته به دلایل مختلفی در زمان استقرار واحد‌ها تنها موضوعاتی همچون استحکام و سازه مهم بود، اما طی دو سال گذشته طی تفاهم‌های صورت گرفته بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و شرکت شهرک‌های صنعتی موضوع معماری، برق، مکانیک و ایمنی را مورد توجه قرار دادیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از آمادگی این سازمان برای استقرار دفتر نمایندگی در شهرک‌های صنعتی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: اخیرا نیز با رایزنی‌های صورت گرفته بنا شده تا خدمات از استان قم ارائه شود و نظام مهندسی در این زمینه ورود کند و علاوه بر آن آماده‌ایم تا دفتر نمایندگی نظام مهندسی استان در شهرک شکوهیه راه اندازی شود.

وی وجود دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی در شهرک‌های صنعتی را راهکاری برای تقویت نظارت بر ساخت و ساز‌ها دانست و تصریح کرد: متأسفانه در ساخت و ساز‌ها به مسائل ایمنی توجه نمی‌شود، نکته مهم این است که فارغ از جانمایی‌ها باید واحد‌های تولیدی با نظارت و طراحی درست مستقر شوند.

به گفته مقومی، بر اساس قانون تمام ساخت و ساز‌هایی که اعتبار دولتی ندارند باید در حوزه نظام مهندسی ساختمان فعالیت کنند که در این زمینه نیز همه پیگیری‌های قانونی صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از دلایلی که بخش خصوصی از مشاوره‌های نظام مهندسی استفاده نمی‌کند بهانه تعرفه است، ادامه داد: همه شرایط برای همکاری فراهم است، برای بهانه تعرفه نیز با تصمیم استان، تعرفه‌ها را برای شهرک‌های صنعتی تا ۶۵ درصد تخفیف داده‌ایم.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com