کد خبر ۷۶۵۸۳ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۱
استاد اخلاق حوزه علمیه قم:

واقعه غدیر خم نقطه عطف اسلام ناب در برابر بقیه نحله‌های فرقه‌ای است

استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: عید غدیر خم مهترین واقعه حیات نبوت و رسالت پیامبر(ص) بود که با ابلاغ آن بسیاری از تلاش‌ها و روزنه‌های نفوذ منافقان و شیاطین نسبت به نابودی و تحریف اسلام از بین رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حجت‌الاسلام محمد میرزامحمدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: واقعه غدیر خم یک جریان صرف تاریخی و حادثه تاریخی نیست بلکه غدیر خم مایه حیات اسلام ناب است.

وی با اشاره به جایگاه عید غدیر تصریح کرد: اهمیت عید غدیر درآیات تبلیغ و اکمال دین مشخص‌شده است، اگر اسلام (ص)را به امت اسلام و عموم مردم عالم برسانیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی وقوع حادثه عاشورا به دلیل فراموشی و غفلتی بود که از حادثه غدیر ایجاد شد، مسئله جانشینی از ابتدای دوران رسالت انبیای الهی مسئله ضروری بوده و صرفاً اختصاص به واقعه غدیر خم ندارد.

میرزا محمدی با اشاره به روایات الهی بیان کرد: با ابلاغ واقعه غدیر خم توسط پیامبر(ص) شیاطین و دشمنان به‌شدت ناامید و مأیوس شدند، واقعه غدیر نشان می‌دهد که اسلام معیار خداوند متعال و رسول گرامی اسلام، اسلامی امام محور و ولایت‌پذیر است.

وی با تأکید بر آثار و برکات عید غدیر ابراز کرد: خداوند با دستور بر رخداد واقعه عظیم غدیر و ابلاغ ولایت امیرالمومنین(ع) امکان هرگونه عذرتراشی و بهانه‌جویی را از امت اسلام بعد از حیات پیامبر(ص) را از بین برد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه امیرالمؤمنین(ع)از همان ابتدای روز خلقت واجب الاطاعه بوده است، ادامه داد: موضوع غدیر خم درواقع پایان رسالت پیامبر(ص)در معرفی جایگاه خلافت و رهبری در دین بود.

میرزا محمدی بابیان اینکه پذیرفتن رسالت پیامبر(ص)متوقف بر ابلاغ واقعه غدیر خم‌شده است، افزود: شدیدترین هشدارهای قرآنی در رابطه با مسئله غدیر بیان‌شده است، واقعه غدیر نقطه عطف اسلام ناب در برابر بقیه نحله‌های فرقه‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: اگر واقعه غدیر خم نبود تمام تلاش‌های 23 ساله رسول خدا به نتیجه نمی‌رسید، عید غدیر خم  مهم ترین واقعه حیات نبوت و رسالت پیامبر(ص) بود که ابلاغ آن بسیاری از تلاش ها و روزنه های نفوذ منافقان و شیاطین نسبت به نابودی و تحریف اسلام از بین رفت.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com