کد خبر ۷۶۵۸۴ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۰
خطیب نمازجمعه امروز قم:

کودتای 28 مرداد نمونه‌ای از تجربه اعتماد به آمریکا است/ دولت هند از تعرض به حقوق مسلمانان کشمیر دست بردارد

امام‌ جمعه قم با تأکید براینکه کودتای 28 مرداد برای گذشته نیست بلکه پرچمی است که راه را نشان می‌دهد گفت: این کودتا به دولت می‌گوید که نمی‌شود به آمریکا اعتماد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به مشکلات غذای حرام در زندگی اظهار داشت: غذای حرام سبب می‌شود گناهان دیگر به سمت انسان کشیده شود.

وی افزود: اگر غذای حرام به زندگی انسان بیاید زندگی و همه هستی را بر باد می‌دهد و انسان مسلمان باید نسبت به این موضوع دقت داشته باشد، غذای حرام زندگی انسان را از ابعاد مختلف نابود کرده و نسل وی را نیز با مشکل روبه‌رو می‌کند.

امام‌ جمعه قم با بیان اینکه تقوای الهی سختی‌ها را برای انسان آسان می‌کند تصریح کرد: امام علی(ع) در خطبه‌ای از نهج‌البلاغه فرمودند کسی که تقوای الهی را رعایت کند همه سختی‌ها از وی دور می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به فرارسیدن روز بزرگ عید غدیر و اهمیت آن بیان کرد: عید غدیر برای همه بشریت مژده آزادی و نجات آورده و برای ما سبب افتخار است.

اعرافی تصریح کرد: آزادگان نمونه‌های مقاومت در راه خدا هستند و از پایه‌های پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس بودند و صبر، بردباری، شکیبایی، جهاد و مقاومت این عزیزان در کنار ایثارگران و جانبازان سبب افتخار ایران اسلامی شد، ملت ایران با صبر و پشتکاری 60 هزار آزاده کشور را به پیروزی رساند.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه مسجد محور فرهنگ و پایگاه فکر و فرهنگ جامعه اسلامی است عنوان کرد: امام خمینی(ره) فرمود مسجد سنگر است و این سنگرها را حفظ کنید، با مسجد طراز انقلاب اسلامی فاصله‌ داریم و باید شاهد هزاران مسجد در طراز انقلاب باشیم.

امام‌ جمعه قم بیان کرد: به فضل الهی ایران قهرمان پس از دوره دفاع مقدس گام‌های بلندی در تقویت پایه‌های رزمی و دفاعی برداشت و این گام بلندی که امروز ایران را در صنایع دفاعی به اقتداری رسانده که دشمنان روی آن حساب می‌کنند مرهون دفاع مقدس است.

امام جمعه ارومیه: جنایت‌ها و خیانت‌های آمریکا نباید فراموش شودشکست تحقیرآمیز تلاش آمریکا در جلوگیری از رفع توقیف نفتکش ایرانیظریف: دخالت‌های آمریکا مهم‌ترین عامل ناامنی در خلیج فارس است

وی گفت: امروز در صنایع دفاعی هوا و زمین و دریا در دنیا سخن برای گفتن داریم و مشاهده می‌کنیم نیروهای مسلح دشمن را به عقب می‌راند، دنیا بداند موشک‌های نقطه‌زن و سایر تجهیزات دفاعی ناموس ملت ایران است و این ناموس مورد مذاکره قرار نگرفته و دشمنان را خوارمی کند.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به سالگرد کودتای 28 مرداد ادامه داد: آمریکا اعتراف کرد در این کودتا خلاف مقررات بین‌المللی و ظالمانه بود و به‌وسیله این کودتا شاهی را تربیت کرد که این رژیم سفاک به جان ملت ایران افتاد و شکنجه و خیانت زیادی کرد.

اعرافی با تأکید بر اینکه کودتای 28 مرداد برای گذشته نیست بلکه پرچمی است که راه را نشان می‌دهد، تصریح کرد: این کودتا به دولت می‌گوید که نمی‌شود به آمریکا اعتماد کرد چون یاغی‌های زمانه و بین‌الملل با کودتای خود در کشور فساد ایجاد کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: در کشمیر اقدامی خلاف قانون اساسی هند انجام و برخلاف میلیون‌ها مسلمان اقداماتی شد و خودمختاری این منطقه رد شد، دولت هند باید آرای کشمیر را محترم شمرده و از تعرض و تعدی به آن‌ها دست بردارد و این موضوع شایسته دولت هند نیست و باید با عقل با مردم برخورد کرد و از اقدامات ناصحیح دست بردارد.

امام‌جمعه قم تصریح کرد: در یمن 5 سال است شاهد تعرض، تعدی و غارت کردن منابع ملی این کشور عزیز هستیم و توطئه جدیدی برای تجزیه این کشور در حال انجام است، آمریکا یک دهه پیش برای تجزیه 10 کشور اسلامی نقشه کشید تا امت اسلام را تضعیف کند ولی ایران مقتدر در عراق و سوریه در برابر تجزیه کشورهای عربی مقاومت و در کنار کشورهای عربی ایستاد و در برابر نقشه شوم آمریکا ایستاد.

اعرافی ادامه داد: امروز سعودی‌ها با الهام از آمریکا به دنبال ایجاد یمن شمالی و جنوبی است، ملت ایران در کنار مردم یمن خواهد بود و مردم این کشور در برابر این توطئه‌ها پیروز می‌شوند.

وی عنوان کرد: ایران به هیچ‌ کس تعهدی نداده است و باق درت ایمان انگلیسی‌ها را عقب راند و کشتی ایران را آزاد کردند، آمریکایی‌ها نتوانستند کاری کنند و با وجود ملت آزاده ایران کاری از دست آمریکا برنمی‌آید و همان‌گونه که در ایران، سوریه و عراق شکست خوردند در همه عالم اسلام شکست خواهد خورد و اسرائیل دست‌نشانده آمریکا به فضل الهی محو می‌شود.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: آمار جدیدی که برای رشد جمعیت ارائه‌شده است 1.6 و 1.8 بیان می‌کند که آمار بسیار خطرناکی است و با این آمار برای جایگزین جمعیت نیز با مشکل روبه‌رو می‌شویم و مجلس باید به این موضوع توجه داشته باشد، دولت‌مردان و مسئولان باید برای افزایش ازدواج و کاهش رشد طلاق اقدامات اساسی انجام دهند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com