کد خبر ۷۶۶۳۱ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۱
نشر نور در ایستگاه چهل و دوم

مسابقات قرآنی از قاب تلویزیون/ توجه ویژه برنامه سازان قرآنی به جذب مخاطب جوان

شست خبری برنامه تلویزیونی ایستگاه چهل و دوم امروز 26 مرداد 98 در مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی(ع) واقع در قم، بلوار 15 خرداد برگزار شد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حجت‌الاسلام و المسلمین علی مقنی در نشست خبری امروز ۲۶ مردادماه با محوریت چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در آستان مقدس امامزاده شاه‌سیدعلی، گفت: مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی را تدوین نموده است و بنیاد مسابقات قرآن کریم، مدیریت رسمی برگزاری از مرحله شهرستانی تا بین المللی مسابقات را برعهده دارد.

وی همچنین ادامه داد: وظیفه سیاست‌گذاری، برنامه ریزی اجرایی و عملیاتی مسابقات، ساماندهی امور داوران و گسترش و توسعه مسابقات قرآن در کشور را نیز برعهده بنیاد مسابقات قرآن کریم است که در مهرماه سال۹۷ توسط نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تاسیس شد.

مقنی بیان کرد: از سال گذشته شیوه برگزاری مسابقات تغییر کرد و طی دومرحله برگزار می‌شود، راه یافتگان به مرحله کشوری حدود ۵۴۰نفر برادران و ۴۱۰نفر خواهران هستند که مسابقات برادران در استودیو ضبط شده و از شبکه قرآن پخش می‌شود.

وی افزود: برنامه تلوزیونی ایستگاه چهل و دوم طبق برآوردها طی ۸۰ قسمت ۶۰دقیقه‌ای در ۴۰ روز از شبکه قرآن به صورت پخش دو قسمت در یک روز و در ساعات ۱۱صبح و ۱۶عصر از ۲۰مرداد آغاز و تا۳۱مرداد ادامه خواهد داشت.

مقنی عنوان کرد: مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در رشته‌های آوایی به میزبانی شهر اصفهان در تاریخ ۶الی۱۱ مهرماه ویژه برادران و ۱۲الی۱۹مهرماه ویژه خواهران برگزار خواهد شد و مسابقات در سه رشته تفسیر، حفظ موضوعی و حدیث با حضور بیش از ۲۴۰نفر در تاریخ ۲الی ۷ شهریور به میزبانی قم برگزار خواهد شد، همچنین مسابقات دعاخوانی و مدیحه‌سرایی بانوان نیز به میزبانی قم و در تاریخ ۱۲و۱۳ شهریور برگزار می‌شود.

مقنی با اشاره به این نکته که برنامه‌های اختصاصی قرآن فقط از شبکه قرآن پخش می‌شود، گفت: در راستای ترویج و جذب مخاطب برنامه‌های قرآنی مذاکراتی انجام دادیم تا برنامه تلوزیونی ایستگاه چهل و دوم از سایر شبکه‌های صداوسیما نیز پخش شود اما با وجود شبکه تخصصی قرآن این امکان وجود نداشت، بنابراین تصمیم گرفته شده در شبکه‌های اجتماعی نیز تبلیغات گسترده صورت بگیرد.

گفتنی است چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ۱۰مردادماه در آستان مقدس امامزاده شاه سیدعلی در حال برگزاری است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com