کد خبر ۷۶۶۳۳ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱
کارشناس مسائل سیاسی و هم‎دوره‎ای شیخ زکزاکی:

مدرسه حجتیه قم با یک طلبه، 20 هزار مسیحی ابوجا را شیعه کرد/

حجت‎الاسلام علی رسولی گفت: عوامل صهیونیست و وهابیت به نقش شیخ زکزاکی و جایگاه وی در ابوجا پی برده و دولت و ارتش نیجریه را علیه شیخ زکزاکی شوراندند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از  تیتریک، حجت الاسلام علی رسولی با اشاره به اینکه دهه 70، شیخ ابراهیم زکزاکی به‎عنوان طلبه و روحانی اهل تسنن در قم، تحصیلات حوزوی خود را درست مصادف با زمانیکه من نیز در این شهر حضور داشتم دنبال کرد، درباره مجاهدت های این روحانی نیجریه ای، به خبرنگار تیتریک، گفت: در حال حاضر چند مدرسه طلاب خارجی در قم میزبان طلبه هایی از اروپا، آفریقا، آمریکا، ژاپن، چین و ... هستند. 

این کارشناس مسائل سیاسی به تحصیل شیخ زکزاکی در مدرسه حجتیه قم و یادگیری زبان فارسی اشاره کرد و افزود: بر اساس تعالیمی که در مدارس قم پس از انقلاب وجود دارد، باید پس از تحصیلات به تبلیغ و نشر معارف پرداخته شود در نتیجه شیخ زکزاکی به ابوجا برگشت.

حجت الاسلام رسولی با اشاره به اینکه شیخ زکزاکی در نشر معارف دینی بسیار موفق عمل کرد، اظهار داشت: این شیخ در شهر قم شیعه شد و اطلاعات دینی خود را در اختیار مردم کشورش گذاشت، مردم ایشان را پذیرفتند و در یک مقطعی اعلام شد 20 هزار نفر از مسیحیان و اهل تسنن نیجریه را شیعه کرد.

وی تصریح کرد: شیعیان ناب نیجریه هیئت های عزاداری برپا و حسینیه های ویژه شیعیان را دایر کردند، حتی مردمی که شیعه نشده بودند نیز به حسینیه های امام حسین (ع)، حضرت زهرا (س) و حضرت ابوالفضلِ (ع) شیخ رفت و آمد داشتند اما عوامل صهیونیست و وهابیت به نقش این طلبه و جایگاه وی پی برده و دولت و ارتش نیجریه علیه شیخ زکزاکی به پاخاستند.

حجت الاسلام رسولی گفت: برنتابیدنِ رواج شیعه توسط شیخ در نیجریه ای که اهل تسنن بود بر اساس مسائل مذهبی نبود  و دولت و ارتش نیجریه، این کشور را از دست رفته می دید زیرا فرهنگ این کشور می گوید حتی یک نفر نباید در این کشور شیعه باشد.

وی افزود: دولت و ارتش بسیار وحشیانه با شیخ زکزاکی برخورد و حسینیه وی را منهدم و تعدادی از فرزندان وی را به شهادت رساندند و شیخ را که زخمی بود با همسرش بازداشت کردند، طبیعی است برخورد با این شیخ، ماموریتی بود و توسط وهابیت کارکشته مدیریت می شود.

حجت الاسلام رسولی اظهار داشت: به دنبال بازداشت شیخ زکزاکی، برخی از سفارت خانه ها از جمله ایران از مقامات نیجریه درخواست کردند وی را خارج از کشور مداوا کنند تا از فشار اتهامات خارج شوند اما دولت ضمن پذیرش درخواست کشورهای اسلامی، توطئه ای چیدند تا شیخ را در کشور دیگری به شهادت برسانند.

وی با اشاره به اینکه شیخ زکزاکی درخواست عزیمت به اندونزی را داشت اما دولت اجازه نداد، تصریح کرد: اگر چه جان ایشان در خطر است اما اقداماتی که وی در پیش گرفته است، کار بزرگی بوده و در دنیا بازتاب های فراوانی دارد.

کارشناس مسائل سیاسی در خاتمه خاطر نشان داشت: گرگ های ارتش و دولت نیجریه شیخ زکزاکی را تنها به واسطه داشتن یک اعتقاد و ایمان خاص خبیثانه مورد آزار و اذیت قرار دادند در نتیجه این مسئله نشان می دهد که اشرار، کفار و منحرفین ماموری برای تبلیغ دین باشند.   

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com